ایرانسلامتی و زندگیسیاست

ایران: روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها انجام می‌شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها ظرف 24 ساعت آینده انجام خواهد شد.

رئيس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز جمعه گفت که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت آینده «روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها» انجام می‌شود.

محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران پس از پایان نخستین جلسه «قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح» با هدف مبارزه با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اعلام کرد:‌ کمیته انتظامی امنیتی قرارگاه بهداشتی درمانی نیرو‌های مسلح به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها را با تصمیم ملی که اتخاذ می‌شود، انجام خواهد داد که این کار هم ظرف 24 ساعت آینده انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران گفت: قرارگاه بهداشتی و درمانی نیرو‌های مسلح با هدف مبارزه با بیماری کرونا و در هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا هزار درمانگاه ثابت و سیار برای معاینه بالینی بیماران کرونایی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به طراحی سامانه نرم افزاری برای رصد موارد ضرورتی در این زمینه و راه اندازی آن تا حداکثر 10 روز آینده اظهار داشت: افراد مشکوک در این سامانه مشخص می‌شود و برای معاینات تکمیلی به مراکز مقدماتی معرفی خواهند شد و ما آمادگی داریم تا هر تعداد که مورد نیاز باشد، تا هزار درمانگاه ثابت و سیار به بخش کشوری کمک کنیم تا در این مراکز رصد و معاینات بالینی انجام شود.

باقری افزود: در بخش لجستیک نیز در بخش تامین ماسک تخصصی ان 95 برای کادر بیمارستانی و همچنین سایر تجهیزات بیمارستانی و از جمله لباس، وزارت دفاع خط تولید مفصلی ایجاد کرده و توان تولید کیت تشخیص کرونا نیز ایجاد شده و در مورد ماسک معمولی هم به میزانی که اعلام شده از طریق وزارت دفاع و همچین بسیج اصناف سازماندهی شده است و در آینده‌ای نزدیک این کار توسعه خواهد یافت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران همچنین از آمادگی برای ارائه 70 درصد ظرفیت بیمارستانی نیرو‌های مسلح به بیماران کرونایی خبر داد.

در این نشست فرماندهان کل ارتش، سپاه پاسداران وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان بسیج ، رئیس اداره بهداشت و درمان ستادکل نیرو‌های مسلح و معاونان ستادکل نیرو‌های مسلح ایران نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا