ایرانسلامتی و زندگی

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران: بیش از ۲۴ هزار مبتلا، ١٩٣٤ مورد مرگ

شمار مبتلایان به کرونا طی یک روز در ایران رکورد شکست

پس از اعلام ورود ویروس کرونا در ایران؛ امروز با شناسایی هزار و ١٧٦٢ مورد جدید رکورد ثبت بیشترین تعداد مبتلا در یک روز در ایران شکسته شد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد. در ٢٤ ساعت گذشته ١٧٦٢ مبتلای جدید شناسایی شده و ١٢٢ نفر هم جان‌باخته‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به ۲۴۸۱۱ و فوت‌شدگان به ١٩٣٤ نفر افزایش یافت.

تعداد کل بهبود یافتگان نیز ٨۹۱۳ نفر اعلام شده است.

به گفته آقای جهانپور، “تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده‌اند”‌.

در بخشی از طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، وضعیت سلامت شهروندان از طریق سامانه سلامت و خود اظهاری زیر نظر گرفته می‌شود. هدف از غربالگری در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، مراجعه نکردن شهروندان به مراکز درمانی است تا فشار بر سیستم بهداشتی کمتر شود.

همزمان ایران امروز اعلام کرد برای مراقبت از بیماران در منزل، سامانه تلفنی ۱۲۳ را راه انداخته‌ است. هدف از راه‌اندازی این سامانه مراقبت از راه دور این است که برای خودمراقبتی و پایش بیماران دارای علایم خفیف یا حتی بدون علامت کرونا، شهروندان بتوانند با پزشکان و مراقبان سلامت در تماس باشند.

دیروز تعداد مبتلایان به کرونا در ایران حدود ٢٣ هزار نفر و تعداد جان باختگان ۱۸۱۲ نفر اعلام شده بود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، “۸۰ درصد افراد جان باخته بر اثر کرونا بالای ۶۰ سال بوده یا حداقل یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند”. همچنین، حدود ۶۸ درصد درگذشتگان “بالای ۶۰ سال” و میانگین سنی افراد فوت شده ۶۴ و مبتلایان حدود ۵۹ سال بوده است.

بر اساس آخرین آمار جهانی تاکنون نزدیک بیش از ۳۸۲ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و آمار جان‌باختگان به ۱۶ هزار و ۵۷۳ نفر رسیده است. بیش از ۱۰۲ هزار نفر هم پس از ابتلا بهبود یافته‌اند.

از نظر ابتلا، چین با بیش از ۸۱ هزار نفر مبتلا بیشترین آمار را داشته، ایتالیا با بیش از ۶۳ هزار، آمریکا با بیش از ۴۶ هزار، اسپانیا با بیش از ۳۵ هزار و آلمان با بیش از ۲۹ هزار نفر در رده‌های بعد قرار دارند.

از نظر آمار مرگ، ایتالیا با بیش از شش هزار، چین با بیش از سه هزار، اسپانیا با بیش از دو هزار و ایران با ١٩٣٤ نفر بیشترین تعداد را داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا