ایرانسلامتی و زندگی

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران: ۱۴۹۹ مبتلای جدید، ۸۹ جان باخته

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از افزایش شمار جانباختگان ویروس کرونا به ۴ هزار و ۹۵۸ نفر تا ظهر امروز جمعه ۲۹ فروردین خبر داد.

کیانوش جهانپور، امروز جمعه ۲۹ فروردین از جان باختن ۸۹ نفر دیگر در کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ خبر داد. بدین ترتیب، تعداد درگذشتگان کرونا در ایران به ۴ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین، از ابتلای  ۱۴۹۹ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

بدین ترتیب از زمان شروع شیوع این بیماری در ایران مجموعا ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر بیمار کرونایی شناسایی شده است.

تا کنون   ۳۱۹ هزار و ۸۷۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در ایران انجام شده است.

به گفته آقای جهانپور، از تعداد کل مبتلایان،  ۳۵۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران تا کنون ۵۴ هزار و ۶۴ نفر هم بهبود یافته اند.

فعالیت‌ اداره‌ها و برخی مشاغل در بیشتر استان‌های ایران از روز شنبه ۲۳ فروردین از سر گرفته شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پیشتر گفته بود مشاغل کم‌خطر از ٢٣ فروردین در شهرستان‌ها و از ۳۰ فروردین در استان تهران می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت چند روز پیش گفته بود: «باید خودمان را برای موج های سهمگین بعدی کرونا آماده کنیم زیرا هنوز ویروس کرونا را نمی شناسیم. من به رئیس جمهوری نیز گفتم ما با کرونا شطرنج بازی می کنیم و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز نمی تواند آینده کرونا را پیش بینی کند.»

از سوی دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس ایران نیز در گزارشی نوشت که ایران تا کنترل موج اپیدمی کرونا فاصله دارد و اقدامات دولت و مدیریت بحران در آغاز شیوع اپیدمی کرونا را «ضعیف» توصیف کرد.

همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس ایران روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین گزارشی منتشر کرد که می گفت، تعداد افراد جان‌باخته بر اساس ابتلا به کرونا هشت هزار و ۶۰۹ نفر و تعداد مبتلایان بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر است.

مرکز پژوهش‌های مجلس ایران در این گزارش که بر اساس تخمین‌ها اعلام کرده بود گفت که آمار واقعی تعداد جان‌باخته‌گان ویروس کرونا حدود دو برابر وتعداد مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

از سوی دیگر سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس ایران امروز به انتشار گزارش این مرکز در آنچه که «رسانه های بیگانه» خوانده، واکنش نشان داده و گفته  که  آمار تخمینی را تحریف کرده‌اند.

این مرکز همچنین در مورد شمار واقعی مبتلایان به کرونا در ایران گفت مرجع اعلام آمار ستاد ملی مقابله با کروناست.

معاون وزیر بهداشت نیز روز گذشته احتمال ابتلای ۸۰۰ هزار نفر را قطعا تایید کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا