اجتماعیایرانسیاست

آخرین اخبار تکمیلی از زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ تا روز شنبه

روز ۱۶ مهر زندانیان جرایم خشن اتاق یک در بند ده تیپ دو زندان تهران بزرگ به وسیله چاقو و فلاکس آب جوش به جان زندانیان سیاسی  افتاده‌اند.

روز جمعه ۱۶ مهر ساعت ۱۶:۳۰ عده ای از زندانیان جرایم خشن اتاق یک در بند ده تیپ دو با حمایت وکیل بند به وسیله چاقو و فلاکس آب جوش به جان زندانیان سیاسی اکبر باقری، پویا قبادی، اکبر فراجی، شاپور احسانی‌راد، اسماعیل گرامی، داود عبدالهی، شهاب سلطانیان و ارشیا وظیفه افتاده و علیرضا فرشی را نیز تهدید به ضرب و جرح کردند.

این افراد سر و بدن اکبر باقری و پویا قبادی را به شدت مجروح کرده به گونه‌ای که به بهداری منتقل شدند و سر پویا قبادی ۹ بخیه و کتف اکبر باقری ۲ بخیه زده شده و خورده شیشه‌های فلاسک سر و دست و پایشان را بریده بود.

گزارش‌ها حاکیست، وکیل بند به عمد از اطلاع‌رسانی به افسرنگهبان خودداری کرده و با خرسندی نظاره‌گر این فاجعه بوده است.

از سوی دیگر، گفته می‌شود، با وجود اینکه فریاد کمک‌خواهی مضروبین به گوش افسر نگهبان رسیده، وی با اعلام اینکه منتظر گارد ویژه زندان است از باز کردن درب بند برای خروج مضروبین خودداری کرده است.

بر اساس این گزارش، اگر افسرنگهبان به دلیل ادامه فریاد کمک‌خواهی زندانیان سیاسی وارد بند نمی‌شد به احتمال قوی آنها به دست زندانیان جرایم خشن کشته می‌شدند.

همچنین، یکی از مراقبین زندان نیز از ضرب و جرح این افراد در امان نمانده و از ناحیه دست زخمی شد.

این گزارش که از سوی یکی از زندانیان سیاسی مضروب شده در تماس با نزدیکانش منتشر شده می‌گوید، حدود ده دقیقه پس از فروکش کردن درگیری ها با تعجب شاهد حضور رئیس تیپ دو زندان «آقای میر یوسف» آن‌هم در ساعت ۵ عصر روز تعطیل بودیم که با لحنی مغرضانه به طرفداری از ضاربین درصدد مقصر جلوه دادن زندانیان سیاسی برآمد. عجیب‌تر این‌که ضارب اصلی چاقو به دست و عربده‌کشان در حضور رییس زندان فریاد می‌زد:”باید اکبر باقری و پویا قبادی از این سالن بروند.”

در نهایت میریوسف رئیس تیپ دو زندان به جای انتقال ضاربین دستور انتقال ۹ نفری را صادر کرد که مورد ضرب‌ و جرح قرارگرفته بودند و یا جانشان در خطر بود. زندانیان سیاسی ایستادگی کرده و خواهان انتقال ضاربین شدند و میریوسف در جواب اعتراض و ایستادگی زندانیان سیاسی متعهد شد که موقتا یک شب در حسینیه سالن ۹ تیپ دو اقامت خواهند کرد و روز بعد ۹ نفری که جانشان در خطر است به تیپ ۵ منتقل خواهند شد، در نهایت همگی به همره کلیه وسایلشان در  حسینیه مذکور همچنان بلاتکلیف رها شده‌اند.

همه اینها در حالی است که زندانیان سیاسی بارها اعلام کرده بودند که:” امنیت جانی نداریم.” و از پیش خواهان تفکیک از زندانیان جرائم خشن شده بودند، و نسبت به اعمال و رفتار وکیل‌بند که به زد و بند موجبات تشنج همه روزه را فراهم می‌کرد اعتراض کرده و خواهان عزل او شده بودند.

شایان ذکر است که چندی پیش فتحی معاون سلامت زندان در پاسخ به اظهارات یکی از زندانیان سیاسی که گفته بود “مسولیت مرگ افراد در صورت عدم رعایت تفکیک جرائم به عهده شماست”، گفته بود:” ما برای مرگ هرکدام از شما پاسخی داریم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا