خاورمیانه

آخرین وضعیت امنیتی بغداد و نجف در پی درگیری‌های شبانه/ شمار کشته‌شدگان در نجف به ۱۱ تن رسید

در پی درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح طرفدار مقتدی‌صدر و تظاهرکنندگان مردمی در استان نجف در جنوب عراق که به کشته شدن دست‌کم یازده تن منجر شد اکنون اوضاع این استان آرام است اما مردم همچنان به تجمعات خود در بغداد ادامه می‌دهند.

به گزارش بغدادالیوم، تظاهرات در بغداد و نجف به رغم حوادث خونبار شب گذشته ادامه دارد. به گفته یک منبع امنیتی، وضعیت در میدان التحریر با حضور تعدادی از دانشجویان و اعمال تدابیر امنیتی به منظور ممانعت از وقوع هرگونه درگیری ادامه دارد و اوضاع میدان الخلانی و الوثبه نیز به همین منوال است.

 

در استان نجف نیز وضعیت در حال حاضر آرام گزارش شده در حالی که طی درگیری‌های شب گذشته یازده تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند. این درگیری‌ها بعد از آتش زدن چادرها و تیراندازی از سوی هوادارن مقتصدی صدر به سمت تظاهرکنندگان مردمی رخ داد.

یک منبع امنیتی عراق به «آرتی» گفته است فرماندهی پلیس نجف اعلام کرد، نیروهای امنیتی بر اوضاع میدان الصدرین در مرکز شهر مسلط شده‌اند.

فرماندهی پلیس نجف گفت، نیروهای امنیتی نیروهای خود را در مرکز استان مستقر کرده و از همه خواسته‌اند آرامش خود را حفظ کنند.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی تصاویری را درباره درگیری‌ها در میدان تحصن در نجف بعد از حمله کلاه آبی‌های وابسته به جریان صدر به معترضان منتشر کردند که منجر به زخمی شدن تظاهرات‌کنندگان و آتش زدن چادرهای آنها شده.

این درحالی است که جریان صدر این مساله را تکذیب و اشاره کرد برخی نفوذی‌های مسلح وارد میدان تظاهرات در نجف شدند تا آشوب به پا کنند!

به دنبال این رویدادها،‌ محمد توفیق علاوی، نخست وزیر مکلف عراق در توییتر خواستار حمایت دولت کنونی کشورش از تظاهرکنندگان مردمی شد.

علاوی توییت کرد: آنچه از حوادث دردناک در جریان است من را بر آن داشت تا از دولت کنونی بخواهم به حمایت از تظاهرکنندگان مردمی بپردازد.

وی افزود: این درخواست تا زمان تشکیل دولتی است که به خواسته‌های تظاهرکنندگان پاسخ دهد و با حمایت ملت به اجرای مطالبات مشروع و بحق آنها بپردازد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا