جهان

آذربایجان: “آتش زدن جنگل‌های شوشا توسط ارمنستان جنایت علیه بشریت است”

نیروهای ارمنستان با به آتش کشیدن گسترده جنگل‌های شوشا سعی دارند از این طریق از دید پهپادهای آذربایجان در امان بمانند.

نیروهای مسلح ارمنستان با سوزاندن عمدی جنگل های شوشا و ارتکاب جنایات جدید، مرتکب ترور اکولوژیکی در سرزمین های اشغالی آذربایجان شده و صدمات جبران ناپذیری به وضعیت اکولوژیکی منطقه و به طور کلی کره زمین وارد می کنند.

حکمت علیزاده، رئیس سرویس امنیت زیست محیطی وزارت بوم شناسی و منابع طبیعی آذربایجان گفت که آتش زدن  جنگل های بسیار ارزشمند شوشا با مواد سمی و خاموش نشدنی توسط ارمنستان بار دیگر ماهیت غیرانسانی رژیم متجاوز را نشان می دهد.

حکمت علیزاده گفت: “مانند کل منطقه قره باغ کوهستانی، ما در شوشا جنگل های بسیار غنی و ارزشمندی داریم. پیش از اشغال، کل مساحت جنگل ۸۵۲۶ هکتار بود. تخریب اکوسیستم، که ضربه جدی به تنوع زیستی بومی است، طبق کلیه کنوانسیون های بین المللی زیست محیطی که ارمنستان عضو آن است، جرم تلقی می شود. مدت هاست که چنین آتش کشیدن‌هایی ادامه دارد.”

این مقام وزارت کشور آذربایجان از کشورهای منطقه و همچنین آژانس های حفاظت از طبیعت جامعه جهانی و سازمان های بین المللی محیط زیست خواست تا برای جلوگیری از این جنایت و جلوگیری از ارمنستان که از تروریسم محیطی به عنوان ابزاری برای تجاوز خود استفاده می کند، متحد شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا