آذربایجانجهان

آذربایجان: تصمیم خروج شهروندان ارمنی از قاراباغ ربطی به آذربایجان ندارد

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تصمیم برای خروج ارمنی‌های ساکن قاراباغ به ارمنستان یا کشور دیگری «هیچ ربطی به آذربایجان ندارد.»

وزارت امور خارجه آذربایجان طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اتهامات ارمنستان علیه آذبایجان، اعلام کرد: تصمیم برای انتقال ارمنی‌های ساکن قارا‌باغ به ارمنستان یا کشور دیگری هیچ ربطی به آذربایجان ندارد. ما آمادگی داریم برای ارمنی ها شرایط زندگی بهتری نسبت به زمانی که آنها گروگان حکومت نظامی ارمنستان بودند فراهم کنیم.»

این وزارت‌خانه تاکید کرد:‌ «گمراه کردن جامعه جهانی توسط ارمنستان در رابطه با جنگ دوم قارا‌باغ و اقدامات پس از آن را به شدت محکوم می‌کنیم. ایروان با انکار مسئولیت خود در قبال جنایاتی مانند اشغال اراضی آذربایجان برای بیش از 30 سال و کشتار دسته جمعی آذربایجانی‌ها، به انتشار روایت‌های نادرست ادامه می‌دهد.»

وزارت خارجه آذربایجان با استناد به اظهارات نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه “هیچ تهدید مستقیمی برای جمعیت غیرنظامی در قاراباغ وجود ندارد” افزود: «آذربایجان در عملیات اخیر خود در قارا‌باغ هرگز غیرنظامیان را هدف قرار نداده است. ادعاهای ارمنستان در مورد پاکسازی قومی علیه ارمنی‌ها در قارا‌باغ بازتاب دهنده حقیقت نیست».

در این بیانیه همچنین آمده است که آذربایجان مصمم است تا جمعیت ارمنی را به عنوان شهروندانی که از حقوق برابر برخوردار هستند، دوباره به این کشور ادغام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا