آذربایجان

آذربایجان قره‌باغ را به عنوان یک مقصد جدید گردشگری به جهان معرفی خواهد کرد

جمهوری آذربایجان قصد دارد پس از بازسازی قره باغ، این منطقه را به عنوان یک مقصد جدید گردشگری به جهانیان ارائه دهد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این سخنان را فواد نقی‌اف، رئیس آژانس گردشگری دولتی آذربایجان روز پنجشنبه ۶ آذر در سخنرانی در سی و ششمین جلسه کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی بیان کرد.

فواد نقی‌اف تأكید كرد كه ظرفیت گردشگری سرزمینهای آزاد شده بسیار ارزشمند است و فرصتهای موجود در اینجا برای توسعه گردشگری داخلی و بین المللی مهم است.

وی گفت: در طول اشغال، بخش بزرگی از جاذبه های گردشگری تخریب شد. مساجد تاریخی، مقبره ها و دیگر آثار تاریخی مذهبی در نتیجه ویرانگری ارمنستان تخریب شدند. فواد نقی‌اف همچنین در مورد تخریب ۶۳ مسجد از ۶۷ مسجد در سرزمین های اشغالی، استفاده از مساجد به عنوان طویله سخن گفت و از همه شرکت کنندگان خواست که این تخریب و بربریت را محکوم کنند.

وی گفت که کار ساخت و ساز در سرزمین های آزاد شده توسط دولت آذربایجان انجام خواهد شد. فواد نقی‌اف همچنین افزود که اجرای برنامه هایی با همکاری کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی برای توسعه گردشگری پایدار در سرزمین های آزاد شده و بازگرداندن میراث اسلامی نابود شده در دستور کار است.

آذربایجان از سال ۱۹۹۲ عضو سازمان همکاری اسلامی است.

امسال هیئت هایی از ۳۵ کشور در یک جلسه ویدئو کنفرانس کمیته دائمی همکاری اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی شرکت کردند که از سال ۱۹۸۴ هر ساله تحت ریاست ترکیه در استانبول برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا