fa

آسوشیتدپرس با استناد به تصاویر پهپادی:روسیه ابزار کافی برای انهدام سد کاخوفکا داشته

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی اعلام کرد تصاویری پهپادی دریافت کرده که نشان می‌دهد روسیه ابزار، انگیزه و فرصت کافی برای انهدام سد کاخوفکا داشته است. در این گزارش آمده عکس‌ها نشان می‌دهد پیش از انفجار، یک ماشین مملو از مواد منفجره در بالای سازه سد قرار داده شده.

دو مقام اوکراینی نیز به این خبرگزاری گفتند نیروهای روسی در یک محل کلیدی در داخل سد مستقر بودند، جایی که اوکراینی‌ها می‌گویند انفجاری که آن را ویران کرد، از آنجا شروع شده.

تخریب سد در روز ۱۶ خرداد منجر به جاری شدن سیلی مرگبار شد، محصولات را در معرض خطر انقراض قرار داد و به منابع آب آشامیدنی هزاران نفر آسیب زد.

فرماندهان اوکراینی همچنین می‌گویند انهدام این سد علاوه بر ایجاد یک فاجعه زیست‌محیطی، منجر به خنثی شدن برخی از طرح‌های آنان برای بازپس‌گیری مواضع تحت کنترل روسیه شده است.

مسکو و کی‌یف هر کدام دیگری را به تخریب این سد در استان خرسون، در جنوب شرقی اوکراین، متهم کرده‌اند، اما به گفته آسوشیتد پرس، ادعاهای مختلف روسیه، مانند اصابت موشک، نمی‌توانسته منشا انفجاری چنان قدرت‌مند باشد که در حس‌گرهای لرزه‌نگاری منطقه ثبت شود.

گرچه مناطقی که تحت اشغال روسیه‌اند نیز به خاطر سیل آسیب دیده‌اند،اما به گفته این خبرگزاری، وقوع آن به نفع مسکو در جنگ تمام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا