اقتصادایرانجهانسیاست

آغاز سفر وزیر خارجه چین به ایران؛ یکی از موضوعات امضای سند ۲۵ ساله است

وانگ یی، وزیر خارجه چین در ادامه دیدارهای خاورمیانه‌ای خود عصر امروز جمعه ۶ فروردین برای دیدار با مقامات ایران و امضای سند ۲۵ ساله وارد تهران شد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران با پوشش این رویداد یکی از اهداف سفر وزیر خارجه چین به ایران را بدون ارایه جزییات «مشارکت راهبردی دو کشور» عنوان کرده اما گزارشات حاکی از آن است که مهمترین موضوع این سفر امضای سند ۲۵ ساله مابین ایران و چین است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز گفته است «بررسی راهکار تقویت مشارکت راهبردی دو کشور» و تبادل نظر درباره تحولات بین المللی و منطقه ای در دستورکار این سفر قرار دارد.

آنطور که ایرنا گزارش داده، وانگ یی به دعوت محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، به ایران سفر کرده و تا فردا شنبه مهمان تهران است و او طی این سفر علاوه بر مذاکره با همتای ایرانی، با حسن روحانی نیز دیدار خواهد کرد.

هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز گذشته در مورد اهمیت این سفر گفت، وانگ یی با عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده،  بحرین و عمان «تماس راهبردی عمیقی برقرار خواهد کرد، اجرای توافق مهم به دست آمده بین رئیس جمهور شی جین پینگ و رهبران این کشورها را پیش خواهد برد و از مبارزه این کشورها با همه گیری و بهبود اقتصادی و اجتماعی پشتیبانی می کند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: «وانگ در این سفر همچنین به پیشبرد مشترک طرح «کمربند و جاده» با کیفیت بالا و همکاری های برد برد کمک می کند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا