ایرانسلامتی و زندگی

آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران از سه‌شنبه؛ کارکنان آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها در اولویت

وزیر بهداشت ایران از آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور از روز سه شنبه جاری (۲۱ بهمن ۹۹) و با اولویت کادر درمان خبر داد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران مدعی شد که «منابع مختلف را ارزیابی کردیم و تلاش کردیم که سالم ترین و کم خطرترین را از بین منابع انتخاب کنیم.»

این در حالیست که ایران یکی از کشورهایی است که با خرید واکسن اسپوتنیک‌وی روسیه که از سوی هیچ نهاد بین‌المللی‌ای تایید نشده پر خطرترین منابع را انتخاب کرد.

وزیر بهداشت ایران  همچنین گفت که «واکسن امروز به یک کالای سیاسی تبدیل شده است که برای در فشار قرار دادن کشورهایی که با برخی قطب های قدرت مشکل دارند، استفاده می شود.»

تناقض در این بخش از سخنان آقای نمکی نیز واضح و آشکار است چرا که با اعلام ممنوع بودن واکسن‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی توسط علی خامنه‌ای، رهبر ایران یکی از حکومت‌هایی که واکسن کرونا را سیاسی کرد خود جمهوری اسلامی ایران بود.

در این باره بخوانید: خامنه‌ای استفاده واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کرد

تا جایی که سهمیه ۱۵۰ هزار دوز از واکسن فایزر را که تحت مکانیسم کواکس سازمان جهانی بهداشت به ایران تخصیص داده شده بود، ایران رد کرد.

همچنین بخوانید: ادامه هجمه و حملات به «فایزر»؛ «چرا آن را به ایران اهدا کردند؟»

به گفته وزیر بهداشت ایران، از روز سه شنبه اولین گروه هدف واکسیناسیون «افرادی هستند که در ای‌سی‌یو کار می کنند. بعد از آن هم سراغ سایر کادر سلامت، گروه های آسیب پذیر در سرای سالمندان، سالمندان بالای ۶۵ سال و …‌ مرحله به مرحله می رویم. سه شنبه صبح واکسیناسیون گروه های هدف را که در این دوره همکاران شاغل در ای سی یو ها هستند، شروع می کنیم.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا