ایرانجهان

آلمان از اسرائیل سامانه‌های دفاع ضد‌موشکی اسرائیلی‌-‌آمریکایی می‌خرد

آلمان روز پنجشنبه ششم مهر برای خرید سامانه‌های پیشرفته دفاع ضد‌موشکی «پیکان۳» که برای رهگیری موشک‌های بالستیک دوربرد طراحی شده است با اسرائیل قرارداد امضا کرد. این تازه‌ترین خرید تسلیحاتی آلمان برای تقویت قدرت نظامی خود پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین است

آلمان قصد دارد این سامانه‌های موشکی را در مجموعه تسلیحات ناتو ادغام کند.

دولت آلمان سال گذشته طرح دفاعی موسوم به «سپر آسمان اروپایی» را آغاز کرد که تاکنون ۱۸ کشور دیگر به آن پیوسته اند.

دولت اسرائیل در ماه اوت توافق آمریکا با این معامله به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار را جلب کرد چون این سامانه دفاع ضد‌‌موشکی محصول مشترک دو کشور است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، و یوآف گالانت، همتای اسرائیلی او، روز پنجشنبه در برلین یادداشت تفاهم برای خرید این جنگ‌افزارها را امضا کردند.

آقای پیستوریوس در یک نشست خبری مشترک گفت:«بدون اغراق این یک روز تاریخی برای هر دو کشور است. سامانه دفاع موشکی پیکان ۳ اگر بهترین نباشد یکی از بهترین سامانه‌های موشکی است.»

او افزود:«از حملات رومزه روسیه به اوکراین می‌توان دریافت که دفاع ضد‌هوایی و ضد‌موشکی چقدر اهمیت دارد به خصوص برای ما که در مرکز اورپا هستیم.»

گزارش‌ها حاکی است که این سامانه‌ها در سال ۲۰۲۵ در ارتش آلمان به مرحله عملیاتی خواهند رسید.

یوآف گالانت نیز گفت:«دو امضای ساده ما تاریخ‌ساز خواهد بود و اسرائیل به تحویل به موقع این سامانه‌ها متعهد است.»

او با اشاره به توسعه مناسبات دو کشور چند دهه پس از فاجعه هولوکاست و کمک موثر آلمان به امنیت اسرائیل گفت: «این یک رویداد بسیار مهم برای تک تک یهودیان است.»

یوآف گالانت اضافه کرد: «فقط ۸۰ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، اسرائیل و آلمان دست در دست یکدیگر آینده امن‌تری برای هر دو ملت می سازند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا