آذربایجان

آل هاشم: ناآرامیها در تبریز از خارج کشور هدایت و سازمان دهی شده است

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه «لیدر بودن تعدادی خانم در آشوب های اخیر نشانه ای واضح از سناریونویسی دشمنان علیه نظام اسلامی است»، افزود: این اقدامات از خارج از کشور هدایت و سازمان دهی شده است.

آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده خامنه ای در آذربایجان شرقی، امروز در جلسه مدیران اجرایی، درباره اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین در تبریز گفت: اسناد و فیلم های تهیه شده نشان می دهد که این اقدامات از خارج از کشور هدایت و سازمان دهی شده است.

ممدعلی آل هاشم با ادعا بر اینکه «رسانه های بیگانه و معاند» از وضعیت کنونی کشور سوءاستفاده کرده و درصدد ترغیب مردم به «شورش» هستند، اذعان داشت: لیدر بودن تعدادی خانم در آشوب های اخیر نشانه ای واضح از سناریونویسی دشمنان علیه نظام اسلامی است!

او در ادامه با اشاره به حمایت رهبر ایران از افزایش قیمت بنزین، اضافه کرد: «این موضع گیری های مدبرانه باعث شد التهاب ناشی از گرانی بنزین و اختلافات بین قوا تعدیل و شرایط عادی شود.»

او در پایان گفت: «وضعیت آذربایجان شرقی در جریان اعتراض های اخیر مطلوب و همراه با آرامش بوده است. تلاش ها و فداکاری نیروهای انتظامی و امنیتی و بسیج در این زمینه که با جان و دل آماده جان فشانی هستند، قابل ستایش است و باید از آنها تقدیر شود.»

گفتنی است که در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در ایران، تجمعات مردم تبریز در برخی از مناطق این شهر با سرکوب شدید نیروهای امنیتی ایران همراه بوده است.

گزارشهای تایید نشده حاکی از آن است ماموران رژیم ایران در منطقه «حیدر آباد» این شهر اقدام به تیراندازی به سوی معترضان گردیده اند.

همچنین بنابه گزارش فعالین حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، در جریان اعتراضات مردمی در مناطق تورک نشین و استانهای آذربایجان، دهها نفر دستگیر شده اند. ضمنا ماموران امنیتی طی چند روز گذشته با هجوم به منزل برخی از فعالین حرکت ملی آذربایجان، تعدادی از فعالین ملی مدنی را بازداشت کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا