ایرانسلامتی و زندگی

آمار رسمی قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۲۲۳۴ نفر رسید

«از ظهر دیروز تا امروز ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید.»

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز گذشته از جان باختن ۱۴۳ بیمار کرونایی در یک شبانه‌روز خبر داده بود، روز پنج‌شنبه رقم درگذشت مبتلایان به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۵۷ نفر اعلام کرد که روندی صعودی را نشان می‌دهد.

شمار درگذشتگان بر اثر کرونا طی ۲۴ ساعت منتهی به پنجم فروردین 122نفر که از هر دو روز اخیر پایین‌تر بود.

مقام‌های رسمی ایران هنوز حاضر نیستند آمار جان‌باختگان در استان‌های تهران و قم را جداگانه منتشر کنند که احتمال می‌رود دلیل آن میزان بالای مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این دو استان باشد.

وزارت بهداشت ایران همچنین آمار افرادی را که در استان‌های مختلف جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، به تفکیک اعلام نمی‌کند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، روز پنج‌شنبه، هفتم فروردین‌ماه، گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری در ایران به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت و حدود ۲۷۴۶ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند.

او افزود: «از ظهر دیروز تا امروز ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید.»

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد که تاکنون ۱۰۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

آقای جهانپور ادامه داد که «مشارکت مردم در طرح غربال‌گری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسید». او توضیح بیشتری در این باره نداد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا