ایرانجهان

آمریکا به پایگاه موشک‌های ضدکشتی حوثی‌ها حمله کرد

پس از آنکه حوثی‌ها با موشک‌های ضد کشتی یک کشتی یونانی را در دریای سرخ هدف قرار دادند، ارتش آمریکا شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی به پایگاه موشک‌های بالستیک حوثی‌ها در خاک یمن حمله کرد.

به گزارش «رویترز»، کاخ سفید اعلام کرد حملات جدید ایالات متحده در روز سه‌شنبه موشک‌های بالستیکی که حوثی‌ها آماده پرتاب‌شان بودند را از بین برد. واشینگتن همچنین گزارش پیشین رویترز را تایید کرد که آمریکا چهار موشک ضد کشتی حوثی‌ها را ساقط کرده است.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: «ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم. حوثی‌ها می‌توانند انتخاب کنند. آنها هنوز زمان دارند تا انتخاب درست را انجام دهند و حملات بی‌پروای خود را متوقف کنند

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در یک کنفرانس خبری گفت کشورش تصمیم گرفته در حملات تحت رهبری ایالات متحده شرکت نکند، زیرا می‌خواهد از تشدید تنش منطقه‌ای جلوگیری کند. مکرون تاکید کرد فرانسه «رویکرد تدافعی» در دریای سرخ دارد و به این موضع پای‌بند خواهد ماند.

یک شرکت امنیتی و دو منبع وزارت کشتیرانی یونان به رویترز گفته‌اند که یک کشتی فله‌بر یونانی تحت پرچم مالت، در حالی که به سمت شمال دریای سرخ در 76 مایلی شمال غربی بندر سلیف یمن حرکت می‌کرد، مورد اصابت موشک‌های حوثی‌ها قرار گرفت.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها اعلام کرد که آنها با استفاده از موشک‌های ضد کشتی به «زوگرافیا» حمله کردند. این کشتی خالی از محموله با 24 خدمه از ویتنام به سمت اسرائیل در حرکت بود. حمله تلفات جانی نداشت و فقط به خسارت مادی منجر شد. زوگرافیا هنوز قادر به حرکت بود، اما احتمالا برای بررسی‌های ایمنی مسیر خود را تغییر داد.

به گفته رویترز، حملات حوثی‌ها به کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند، از ماه نوامبر پارسال افزایش یافته و بر کسب و کار شرکت‌های حمل و نقل دریایی تاثیر منفی گذاشته است. حوثی‌های وابسته ایران می‌گویند در همبستگی با فلسطینی‌ها، که در حال جنگ با اسرائیل هستند، اقدام به این حملات می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا