ایرانخاورمیانهسیاست

آمریکا: شناور سپاه در «خلیج عربی» بطور «خصمانه» به شناورهای آمریکایی نزدیک شد

نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای گفت، در تاریخ ۱۳ فروردین شناور سپاه در «خلیج عربی» بطور «خصمانه» به شناورهای آمریکایی نزدیک شد.

نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای گفت، در تاریخ ۲ آوریل (۱۳ فروردین) یک شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران همراه با سه قایق تندرو به شناورهای ایالات متحده در حالی که گشت های امنیتی معمول خود را در آب های بین المللی «خلیج عربی» انجام می‌دادند، نزدیک شدند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با انتشار تصاویری گفت شناور «هارت ۵۵» نیروی دریایی سپاه بارها در فاصله‌ای بیش از حد نزدیک از جلو شناورهای آمریکایی عبور کرده و در مواردی این فاصله به ۷۰ یارد (۶۴ متر) رسیده است.

این بیانیه می‌افزاید، نزدیک شدن «خصمانه» شناور سپاه باعث شده شناور رانگل نیروی دریایی آمریکا برای اجتناب از برخورد، تغییر مسیر دهد و پنج بار بوق هشدار خود را به صدا در آورد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا می‌گوید، «اقدامات نیروی دریایی سپاه پاسداران ناامن و غیرحرفه ای تلقی می شود. اقدامات آنها خطر خطای محاسباتی و برخورد را افزایش می دهد و سازگار با کنوانسیون‌های شناخته‌شده جهانی درباره مقررات بین‌المللی اجتناب از برخورد دریایی نیست.»

نیروهای دریایی ایالات متحده هشدار داده که «افسران فرماندهی ما حق مسلم خود برای دفاع از خود را محفوظ می‌دانند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا