ایرانجهانخاورمیانهسیاست

آناتولی: رئیسی در مورد نقش خود در اعدام‌ها به مردم توضیحی نداده است

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی در رابطه با ابراهیم رئیسی، نوشت که او در مورد نقش خود در اعدام‌های ۶۷ به مردم هیچ توضیحی نداده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی در رابطه با انتخاب ابراهیم رئیسی به مقام ریاست جمهوری ایران، نوشت که او در مورد نقش خود در اعدام‌های ۶۷ به مردم هیچ توضیحی نداده است.

آناتولی در ادامه گزارش خود می‌نویسد، ابراهیم رییسی، در نوامبر ۲۰۱۹ توسط ایالات متحده به دلیل نقش‌اش در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ مورد تحریم قرار گرفت.

آناتولی در گزارش روز شنبه ۲۸ خرداد خود همچنین می‌نویسد، نام ابراهیم رئیسی، که توسط سپاه پاسداران نیز حمایت می شود، در میان نامزدهایی است که احتمالاً پس از خامنه‌ای در مسند رهبری کشور خواهند نشست.

این خبرگزاری در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد، ابراهیم رییسی در کمیته ای جای گرفت که مخالفان رژیم را در سال ۱۳۶۷ و با دستور روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران اعدام کرد.

آناتولی می‌گوید، رئیسی عضو هیئت ۴ نفره‌ای بود که از طرف مخالفان رژیم “کمیته مرگ” نامیده می شود؛ خود رئیسی نیز از سوی مخالفان “آیت الله قتل عام” نامیده می شود. آناتولی می‌گوید، در آن زمان حدود ۳۰۰۰ (سه هزار) نفر اعدام شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا