جهانخاورمیانهسیاست

آنتونی بلینکن و وزیر خارجه عربستان در مورد یمن، حقوق بشر و امنیت منطقه‌ای گفتگو کردند

وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه ۱۹ بهمن گفت، آنتونی بلینکن و وزیر خارجه عربستان سعودی روز جمعه در مورد موضوعات مختلف از امنیت منطقه‌ای تا حقوق بشر و جنگ در یمن گفتگو کردند.

گفتگو بین آنتونی بلینکن و شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی همزمان با اعلام ایالات متحده مبنی بر قصد این کشور برای لغو حوثی های یمن از فهرست سازمان‌های تروریستی انجام شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: “وزیر امور خارجه چندین اولویت اصلی دولت جدید را تشریح كرد، از جمله مطرح كردن موضوعات حقوق بشر و پایان دادن به جنگ در یمن.”

دولت جدید رئیس جمهور جو بایدن گفته است كه  آمریكا حمایت خود از عربستان در یمن را قطع كرده و دیپلماسی خود را برای پایان دادن به جنگ از طریق انتصاب نماینده یمن افزایش می دهد.

پرایس گفت، مقامات آمریکایی و سعودی همچنین در مورد مبارزه با تروریسم و ​​همکاری برای جلوگیری از حملات علیه عربستان سعودی گفتگو کردند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، اوایل روز شنبه ۱۸ بهمن گفت این گفتگو، که از طریق تلفن انجام شد، اولین گفتگو بین این وزرای خارجه دو کشور پس از بروی کار آمدن جو بایدن بعنوان رییس‌جمهور آمریکا بود.

وزیر امور خارجه عربستان هفته گذشته انتصاب بلینکن را تبریک گفت و گفت که کشورش امیدوار است برای مقابله با چالش های مشترک و حفظ ثبات منطقه ای با ایالات متحده همکاری کند.

اولین تماس بلینکن از زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه با وزیر امور خارجه امارات متحده عربی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا