جهان

آنگ سان سوچی از زندان به حبس خانگی منتقل شد

سخنگوی دولت نظامیان میانمار در بیانیه‌ای اعلام کرد باتوجه به گرمای شدید، آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون این کشور و دیگر زندانیان سالخورده را از زندان خارج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها خانم سوچی و وین ماینت، رئیس‌جمهور سابق میانمار، از زندان به حبس خانگی منتقل شده تا به گفته مقام‌های نظامی، دچار «گرمازدگی» در زندان نشوند.

با این حال هنوز مشخص نیست که آیا آنها به طور موقت به حبس خانگی منتقل شده‌اند یا قرار است این روند ادامه داشته باشد.

حکومت نظامی همچنین روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین اعلام کرد که ۳۳۰۰ زندانی به عنوان بخشی از عفو سالانه به مناسبت جشن سال نو در کشور آزاد خواهند شد.

سوچی و حزبش، «اتحادیه ملی دموکراسی»، در انتخابات سال ۱۳۹۹ میانمار اکثریت آرا را به دست آوردند، اما پیش از تشکیل پارلمان، با کودتا از سوی نظامیان مواجه شدند.

کاهش حکم زندان آنگ سان سوچی در پی عفو عمومی دولت نظامی میانمار

مرداد سال ۱۴۰۲ حکم ۳۳ سال زندان آنگ سان سوچی، سیاستمدار زندانی و برنده جایزه نوبل صلح در پی اعلام عفو عمومی دولت نظامی میانمار به مناسبت عید بودیست‌های این کشور، کاهش یافته بود.

حکم زندان این سیاستمدار زن که نزدیک به ۸۰ سال سن دارد، در فرمان عفوی که برای هفت هزار زندانی کشور صادر شد، به ۲۷ سال کاهش یافت.

آنگ سان سوچی و سایر مقامات ارشد دولت غیرنظامی پیشین میانمار به ارتکاب جرایم متعددی از جمله فساد مالی، تقلب انتخاباتی، واردات تجهیزات حساس و ممنوع برای محافظان خود و تشویق به افشای اسرار حکومتی متهم شده بودند.

آنها این اتهامات را رد می‌کنند.

خانم سوچی زمانی که در قدرت بود، خود به خاطر اتهام رفتار «نژادپرستانه» با مردم روهینگیا به ننگ برندگان جوایز نوبل صلح مبدل شده بود. او برنده نوبل صلح در سال ۱۹۹۱ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا