ایرانویدیو

آژیر خطر در تهران و تغییر مسیر هواپیمای ترکیه به باکو (ویدیو)

شب گذشته، آژیر خطر در پایتخت ایران علیه حمله هوایی به صدا درآمد. ساکنان تهران می گویند در ۳۰ سال گذشته چنین حادثه‌ای رخ نداده است.

شب گذشته، آژیر خطر در پایتخت ایران علیه حمله هوایی به صدا درآمد. آژیر خطر در قسمت غربی تهران به صدا درآمده و کاربران شبکه های اجتماعی تصاویری از آن لحظات را منتشر کرده‌اند. ساکنان تهران می گویند در ۳۰ سال گذشته چنین حادثه‌ای رخ نداده است.

بعداً، حمید رضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران گفت که دلیل هشدار وجود “خطایی در سیستم یکی از سازمانها” بود و هشدار متوقف شده است ، اما گزارش های مختلف در مورد دلایل فعال شدن آن همچنان در دست انتشار است.

این در حالیست که در سخنانی متناقض، مدیرکل بحران استان تهران گفت که به‌علت نفوذ آب پس از بارش شدید باران به یک مجموعه‌ای، صدای آژیر آنجا فعال شده است.

از دیگر سو، در لحظه به‌صدا درآمدن آژیر خطر در تهران، پرواز هواپیمایی ترکیش ایرلاینز تی‌کی۸۷۴ از استانبول به تهران مسیر خود را تغییر داد و به سمت باکو حرکت کرد. این هواپیما قرار بود ساعت ۰۰:۰۵ به وقت محلی در تهران به زمین بنشیند، اما پس از چند بار دور زدن بر روی شهر، مسیر خود را تغییر داد و در فرودگاه بین المللی حیدر علی اف در باکو نشست.

فرشید حسینی، مقام فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران، به ایسنا گفت که خلبان هواپیمای ترکیش ایرلاینز “به دلیل شرایط نامساعد جوی” تصمیم گرفته است که در فرودگاه تهران فرود نیاید. هواپیما به سمت باکو تعغییر مسیر داده و به محض بازگشت هوا به حالت عادی دوباره به تهران پرواز خواهد کرد.

با این حال اعتقاد بر این است که تغییر مسیر هواپیما به دلیل فعال شدن سیستم آژیر خطر سیستم پدافند هوایی در تهران بوده است. رسانه های ایرانی گزارش دادند که در لحظه هشدار، برق رسانی به منطقه فرودگاه تهران قطع شده و پروازها لغو شده است.

در آن لحظه، وب سایت هایی که پروازها را کنترل می کردند، ثبت کردند که تمام پروازها بر فراز تهران متوقف شده است. چنین حادثه‌ای اولین بار در ۳۰ سال گذشته است. بر اساس برخی گزارش ها، حمله سایبری به سیستم پدافند هوایی ایران انجام شده و این سامانه فعال شده است. همچنین گزارش شده است که سیستم جی‌پی‌اس نیز از کار افتاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا