جهان

آیا جنگنده اف-۱۶ ترکیه، سوخو-۲۵ ارمنی را سرنگون کرد؟

ساعاتی پیش، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که یک فروند هواپیمای تهاجمی سو-۲۵ متعلق به نیروی هوایی این کشور در حالی که در حال انجام وظیفه بر فراز واردنیس در مسیر کلبجر بود، سرنگون شد.

ارمنستان ادعا می کند که هواپیمای سو-۲۵ این کشور توسط هواپیمای جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی ترکیه که از فرودگاه گنجه به پرواز درآمده بود، مورد اصابت قرار گرفته است.

بر اساس این ادعا، این جنگنده از فاصله ۶۰ کیلومتری از خاک آذربایجان موشکی به حریم هوایی ارمنستان شلیک کرده است. ارمنستان اعلام کرده که خلبان ارمنی “قهرمانانه” درگذشت (مشخص نیست که اینجا منظور از “قهرمانی” چه چیزی بوده است).

ارمنستان همچنین ادعا می کند که جنگنده ترکیه برای محافظت از نیروی هوایی آذربایجان که به واردنیس حمله کرده، به پرواز درآمده است.

واقیف درگاهلی، سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان در مورد این ادعا گفت که اظهارات طرف ارمنی “توهم” است.

آقای دارگاهلی گفت: “اطلاعات مبنی بر اینکه هواپیمای سو-۲۵ متعلق به ارتش ارمنستان توسط جنگنده اف-۱۶ سرنگون شده نادرست است و توهماتی دیگر از دستگاه تبلیغات نظامی ارمنستان است.”

فخرالدین آلتون، مشاور ارتباطات رئیس جمهور ترکیه نیز در گفتگو با بلومبرگ ادهاها مبنی بر اینکه یک فروند هواپیمای جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی ترکیه یک هواپیمای ارمنی را سرنگون کرده است، دروغ محض است.

آقای آلتون گفت: “ادعای سرنگونی جنگنده ارمنستان توسط جنگنده اف -۱۶ ترکیه نادرست است.”

این مقام ترکیه‌ای گفت: “ارمنستان به جای توسل به چنین بازی های تبلیغاتی پست، باید بلافاصله از سرزمین های اشغالی آذربایجان خارج شود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا