اقتصادجهان

آیا در چند روز آینده قیمت نفت به بشکه ای ۱۰۰ دلار خواهد رسید؟

نیومن مدیرکل شرکت Onyx Commodities اعلام نمود:«قیمت نفت در بازار به 100 دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید اگر مسأله صادرات نفت رفع نشود».

به گزارش «رویترز»، اگر عربستان سعودی نتواند سریع و درحجم کامل صادرات نفت را تضمین کند، قیمت هر بشکه نفت می‌تواند به 100 دلار افزایش یابد.

بنا به اعلام این خبرگزاری، «نیومن» مدیرکل شرکت Onyx Commodities اعلام نمود:«قیمت نفت در بازار به 100 دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید اگر مسأله صادرات نفت رفع نشود».

روز دوشنبه قیمت آتی نفت در ماه نوامبر مارک «برنت» 19 درصد افزایش نشان داد و به 71,95 دلار در ازای هر بشکه نفت رسید و در ماه اکتبر نفت مارک WTI تا 15 درصد افزایش یافت و به 63,34 دلار در ازای هر بشکه نفت رسید.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت و دومین کشور تولیدکننده نفت در جهان است. پس از حمله به تأسیسات نفتی این کشور توسط پهپادها، تولید آن کاهش یافت. حوثی های یمن در ظاهر مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را به عهده گرفته اند.

ایالات متحده آمریکا، بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان برای استفاده از ذخیره استراتژیک نفت خود در صورت ضرورت ابراز آمادگی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا