ایران

آیا مامور سابق اف بی آی در ایران کشته شده است؟

خانواده رابرت لیونسون، مامور سابق اف بی آی مدعی شده اند که او هنگام بازداشت در ایران جان خود را از دست داده است

خانواده رابرت لوینسون، مامور سابق اف بی آی که در سال 2007 در جزیره کیش ایران ناپدید شده بود، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که فرزند‌شان در ایران جان خود را از دست داده است.

خانواده رابرت لوینسون با اشاره به اینکه از زمان و چگونگی جان باختن وی اطلاعی ندارند، اعلام کردند: “این حادثه پیش از شیوع ویروس کرونا در ایران به وقوع پیوسته است. خانواده ما بقیه زندگی را بدون بهترین مردی که می شناختیم سپری خواهد کرد. تمام مسئولانی که در سرنوشت وی دست داشته‌اند،از جمله مقامات آمریکایی به سزای اعمال خود خواهند رسید. رژیم ایران باید بداند که پیگیر این پرونده خواهیم بود”.

همچنین اعضای خانواده لوینسون از دولت ترامپ خواسته است تا برای بازگرداندن جنازه وی و پاسخ‌گو شدن مقامات ایرانی مرتبط با این قتل تلاش کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته طی نشست خبری اعلام کرده بود که نمی پذیرد لوینسون در ایران به قتل رسیده است.

گفتنی است رابرت لوینسون، مامور سابق اف بی آی در مارس سال 2007 برای تحقیق در مورد قاچاق سیگار به جزیره کیش ایران رفته و ناپدید شده بود.

دولت باراک اوباما نیز برای دریافت اطلاعات در مورد این مامور سابق از دولت تهران درخواست کمک کرده و مدعی شده بود که لوینسون برای یک کار شخصی به ایران سفر کرده است.

در همین حال خبرگزاری آمریکایی «ای پی» طی گزارشی اعلام کرده بود که وی به منظور انجام ماموریتی برای سازمان سی‌آی‌ای در ایران حضور داشته است.

همچنین نوامبر سال 2010 ویدیویی مربوط به لوینسون منتشر شده بود که او در آن ضمن درخواست کمک برای آزادی خود می گفت نمی‌داند که از سوی چه کسانی و در کجا بازداشت شده است.

مقامات ایران نیز همواره مدعی بود که از ناپدید شدن لوینسون و محل کنونی وی اطلاعی ندارند.

همچنین هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده آمریکا نیز اظهار داشته بود که لوینسون در جنوب غربی آسیا زندانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا