ایران

آیت‌الله محقق داماد: پاپ فرانسیس برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران اقدام کند

رئیس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران در نامه به رهبر کاتولیک‌های جهان از وی خواست با توجه به شیوع کرونا برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش کند.

آیت الله سیدمصطفی محقق‌داماد، عضو هیات ممیزه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رئیس بخش مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران به خاطر مشکلات ایجاد شده در زندگی بشر به خاطر ویروس کرونا، در نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبرکاتولیک های جهان از وی خواست نسبت به رفع «رفتار غیرانسانی» دولت ایالات متحده برای تحریم ایران، اقدام کند.

وی نوشت: “این روزها عموم ملت ایران از یک سو با فراگیرشدن این ویروس مواجهند و هرلحظه جان دادن عزیزی را درکنار خود تجربه می کنند و از سوی دیگر با تحریم های دولت ایالات متحده که درد و رنج آنان را چندان برابر ساخته و باب بسیاری از راه حل مشکلات را به روی آنان مسدود نموده روبرو هستند”.

وی با اشاره به اینکه “تحریم ها مستقیم زندگی مردم ایران را نشانه رفته است”، از پاپ درخواست کرد: “بدون توجه به علل و اسباب این اقدام غیر انسانی از سوی دولت ایالات متحده، به عنوان یکی از روحانیون ایران از محضر آن پدر روحانی می خواهم که به عنوان رهبر محترم کاتولیک های جهان و جانشین پطرس مقدس، برای رفع این تحریم ها اقدام فرمایند. به یقین این اقدام بشر دوستانه موجب خشنودی حضرت عیسی منادی صلح و بشارت و زمینه ساز رضایت خداوند قادر متعال و قبول دعاها به درگاه او خواهد بود”.

گفتنی است این نامه تحویل عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران شده تا در اختیار سفیر این کشور در واتیکان قرار گرفته و از طریق او به پاپ تسلیم شود.

همچنین حسن روحانی، رِئیس جمهور ایران نیز با ارسال نامه‌ای برای سران برخی کشورها خواستار لغو تحریم ها شده است. روحانی از کشورها خواسته بود تدابیری بیاندیشند تا در اجرای تعهدات همه کشورها در قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت و وظایف انسانی، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه مردم ایران بلااثر شود.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت ایران تا ظهر روز سه شنبه 16 هزار و 169 نفر در ایران به کویید 19 مبتلا شدند و 988 نفر جان خود را از دست داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا