آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

آیدین ذاکری به دادگاه کیفری خیاو (مشگین شهر) احضار شد

آیدین ذاکری، فعال مدنی آذربایجانی ساکن خیاو (مشگین شهر) طی ابلاغیه‌ای به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر مشگین شهر (۱۰۱ جزائی سابق) احضار شد.

آیدین ذاکری، فعال مدنی آذربایجانی ساکن خیاو (مشگین شهر) طی ابلاغیه‌ای که از طریق سامانه ثنا دریافت کرده، مقرر شده ۱۱:۰۰ صبح، ۲۲ تیرماه سال جاری در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر مشگین شهر (۱۰۱ جزائی سابق) حاضر شود.

اتهام این فعال آذربابجانی در ابلاغیه ارسالی: «اخلال در نظم عمومی جامعه» عنوان شده است.

آقای ذاکری  یکشنبه ۲۷ مهرماه سال جاری در خیاو (مشگین شهر) در جریان تظاهرات اعتراضی به حمایت های تسلیحاتی-لجستیکی ایران از کشور ارمنستان در جریان جنگ قره باغ، بازداشت و سپس با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

در پی عملیات آزاد سازی قاراباغ اشغالی توسط ارتش جمهوری آذربایجان و ادعای کمک های لجستیکی ایران به ارمنستان موجی از اعتراضات در اکثر شهرهای آذربایجان به وقوع پیوست که با بازداشتهای گسترده، احضار و تهدید های تلفنی فعالین توسط نیروهای امنیتی مواجه شد.

گفتنی است آقای ذاکری طی فعالیتهایی که در سالهای اخیر از جمله در سال ۱۳۸۸ به مدت ۶۳ روز، سال ۹۳ همزمان با روز جهانی زبان مادری و در سالهای ۹۷، ۹۸ در جریان برگزاری مراسم در کوه ساوالان به همراه شماری از فعالین آذربایجانی بازداشت شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا