ایرانجهان

نیوزیلند ١٨ مقام جمهوری اسلامی را به دلیل نقششان در سرکوب مردم ایران تحریم کرد

نیوزیلند ١٨ مقام امنیتی-قضایی دیگر را به دلیل نقششان در سرکوب مردم ایران در پی قتل مهسا امینی تحریم کرد و تعداد تحریم‌شدگان وابسته به جمهوری اسلامی که در خشونت علیه معترضان در خیزش انقلابی ایرانیان موثر بوده‌اند، به ۵۵ نفر رسید.

در میان تحریم‌شدگان نام ابوالقاسم صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، محمد مقیسه، قاضی دیوان عالی و دادگاه انقلاب تهران، موسى آصف‌الحسينی، قاضى دادگاه انقلاب كرج و حسين نجات، جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه، به چشم می‌خورد.

از دیگر مقام‌هایی که به فهرست تحریمی نیوزیلند اضافه شده‌اند می‌توان به مسلم معين، ریيس قرارگاه سايبرى بسيج، محمدصالح هاشمى گلپايگانی، دبير ستاد امر به معروف و نهى از منكر، احمد شفاهى، فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان و عليرضا مرادی، فرمانده نيروى انتظامى سنندج، اشاره کرد

نیوزیلند در ۱۵ فوریه امسال و ۱۲ دسامبر سال گذشته نیز تحریم‌های مشابهی علیه مقام‌های حکومتی و در حمایت از خیزش انقلابی مردم در ایران اعمال کرده بود.

هم‌زمان با خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری‌اسلامی، دولت نیوزیلند همچنین اعلام کرد گفت‌وگوهای رسمی دوجانبه حقوق‌بشری با حکومت ایران را به حالت تعلیق درآورده و افزود با توجه به محرومیت مردم از حقوق اولیه بشر در این کشور، رویکردهای دوجانبه «دیگر قابل تحمل نیست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا