خاورمیانه

ائتلاف عربی: حوثی‌ها فرودگاه صنعا را به روی هواپیماهای سازمان ملل بستند

ائتلاف عربی اعلام کرد که حوثی‌ها فرودگاه صنعا در یمن را به روی هواپیماهای کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل بستند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در بیانیه‌ای که اعلام کرد: حوثی‌های تحت حمایت ایران فرودگاه صنعا در یمن را از سه روز به روی هواپیماهای کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل بسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی «SPA»، در بیانیه فوق آمده است: حوثی‌ها از 19 دسامبر تاکنون فرودگاه صنعا را به روی هواپیماهای متعلق به سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی بسته‌اند.

در بیانیه مذکور با اشاره به اینکه فرودگاه‌های عربستان سعودی برای استفاده هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه در این روند حاضر هستند، آمده است که فرودگاه‌های تحت کنترل دولت یمن نیز همین آمادگی را دارند.

حوثی‌ها روز گذشته اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی صنعا تحت کنترل آن‌ها به دلیل حملات هوایی نیروهای ائتلاف دیگر قابل استفاده نیست.

راید جبل، معاون رئیس سازمان هواپیمایی در دولت حوثی‌ها در بیانیه‌ای به خبرگزاری صبا وابسته به این گروه گفته بود که که این حملات مانع از ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن شد و همچنین از اعزام‌ کارکنان سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی فعال در این کشور جلوگیری کرد.

جبل با بیان اینکه فرودگاه صنعا به دلیل حملات دیگر برای پروازها مناسب نیست، از سازمان ملل خواست که فورا در هدف قرار دادن سیستماتیک فرودگاه مداخله کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا