آذربایجانایران

ابراز نگرانی از سلامتی نرگس محمدی زندانی سیاسی در زندان زنجان

عذار بازرگان مادر نرگس محمدی فعال مدنی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه:"دخترم در سلولهای انفرادی به بیماری‌های متعدد مبتلا شده و در ۵ سال اخیر زندان، سه بار تحت عمل جراحی‌های سنگین قرار گرفته است و در این سالها فقط یک بار به مرخصی سه روزه آمده است. رفتار با دخترمان ظالمانه،غیرانسانی است. نگران جان دخترمان هستیم."

ابراز نگرانی از سلامتی نرگس محمدی زندانی سیاسی در زندان زنجان

به‌گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، عذار بازرگان مادر نرگس محمدی فعال مدنی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران نسبت به سلامتی دخترش ابراز نگرانی کرده است.

خانم بازرگان در نامه خود از “وخامت حال نرگس محمدی” خبر داده است.

او در نامه خود به “سرفه‌های شدید”، “سوزش گلو و درد قفسه سینه” دخترش در پانزده روز اخیر یاد کرده است.

به‌گفته خانم بازرگان، به‌دلیل وجود ساس در بند زنان، این بند را سمپاشی کردند و زندانیان ساعت‌ها در حیاط زندان در هوای سرد نگه داشته می‌شوند.

او نوشته: “دخترم بعد از آمبولی ریه،دچار ضایعه شدید ریوی شده و تحت نظر دکتر متخصص و از اسپری تنفسی استفاد می‌کرد، طبیعی است که در شرایط کنونی دچار مشکل تنفسی شده باشد.”

خانم بازرگان اضافه کرده او و پدر خانم محمدی به شرایط غیراستاندارد زندان اعتراض کردند اما به جای رسیدگی مورد تهدید قرار گرفتند.

او در پایان نوشته است: “دخترم در سلولهای انفرادی به بیماری‌های متعدد مبتلا شده و در ۵ سال اخیر زندان، سه بار تحت عمل جراحی‌های سنگین قرار گرفته است و در این سالها فقط یک بار به مرخصی سه روزه آمده است. رفتار با دخترمان ظالمانه،غیرانسانی است. نگران جان دخترمان هستیم.”

خانم محمدی به ۱۶ سال حبس محکوم شده و در زندان اوین دوران دوره محکومیت خود را می‌گذراند. او در همبستگی با خانواده‌های کشته‌شدگان‌ اعتراضات آبان ماه، همراه با جمعی دیگر از زندانیان، به مناسب چهلم کشته‌شدگان در زندان تحصن کرده بود. در پی این تحصن، او به طور ناگهانی به زندان زنجان منتقل شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا