ایران

ابراز همدردی اتحادیه اروپا با خانواده های کشته شدگان در ناآرامیهای ایران

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های کشته شدگان در ناآرامیهای ایران، از رژیم ایران خواست تا آزادی جریان اطلاعات و دسترسی به اینترنت را برای مردم کشور خود تامین کنند.

اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای  به رژیم ایران تاکید کرد: «چالش‌های اجتماعی-اقتصادی را باید از طریق گفت‌وگوهای فراگیر حل کرد و نه از طریق خشونت».

 

«ماریا کوجیانچیچ» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه ضمن اشاره به تعداد کشته شدگان در جریان اعتراضات مردمی شهرهای ایران، اظهار داشت: «طبق گزارش‌ها، اعتراضات در چندین شهر ایران طی روزهای قبل، منجر به کشته شدن تعداد قابل توجهی و نیز زخمی شدن بسیاری از مردم در این ایران شده است».

وی در ادامه ضمن ابراز همدری با خانواده های کشته شدگان در ناآرامیهای ایران، تاکید داشت: «ما از نیروهای سرکوبگر رژیم ایران می خواهیم بیشترین تعامل را با اعتراضات مردمی از خود نشان دهند تا معترضان به شکل مسالمت‌آمیز اعتراض کنند. هرنوع خشونتی از سوی نیروهای امنیتی ایران غیرقابل قبول است».

وی در پایان از جمهوری اسلامی ایران خواسته است ضمن احترام به گردش آزاد اطلاعات و خبرها، آزادی جریان اطلاعات و دسترسی به اینترنت را برای مردم خود تامین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا