ایرانجهان

اتحادیه اروپا ۹ نهاد و شخص ایرانی از جمله وزیر دفاع را به دلیل ارسال پهپاد به روسیه تحریم می‌کند

دولت های اتحادیه اروپا روز جمعه تصمیم گرفتند ۹ نهاد و شخص ایرانی از جمله محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کنند.

به گفته دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که این نهادها و اشخاص، هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار روسیه قرار داده‌اند که به گفته دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از آن‌ها در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌شود.

این توافق که بین سفرای دولت‌های اتحادیه اروپا در بروکسل به نام «کمیته نمایندگان دائم / COREPER» منعقد شده است، پس از تایید وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه آینده علنی خواهد شد.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرد که «کمیته نمایندگان دائم موافقت کرد که ۹ نهاد را به فهرست تحریم‌های پهپاد ایران اضافه کند. برخی جزئیات فنی هنوز در حال نهایی شدن است، اما جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق سیاسی آن را روز دوشنبه در شورای روابط خارجی اعلام خواهد کرد.»

یک دیپلمات دیگر نیز تایید کرد که محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع ایران در فهرست تحریم‌های مورد توافق قرار دارد.

تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر برای افراد، مسدود کردن دارایی‌ها برای افراد و نهادها و ممنوعیت در دسترس قرار دادن وجوه یا منابع اقتصادی برای افراد فهرست‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا