آذربایجان

احضار فعال ملی آذربایجان؛ «عباس لسانی» به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب اردبیل

عباس لسانی طی ابلاغیه ای که دریافت کرده، مقرر شده، طی ۵ روز آینده در شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب اردبیل حاضر گردد.

عباس لسانی؛ فعال سیاسی سرشناس آزربایجان‌جنوبی امروز ۲‌خرداد ۱۴۰۱ طی ابلاغیه ای که از طریق سامانه ثنا قوه قضاییه دریافت کرده، مقرر گردیده است، طی ۵ روز آینده در شعبه مذکور حاضر گردد تا به پزشکی قانونی معرفی شود.

به نوشته کانال تلگرامی عباس لسانی، این احضار غیر عادی در حالی صورت می‌گیرد که این فعال ملی مدنی آزربایجانی ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ پس از ارسال جوابیه کمیسون سه نفری پزشکی قانونی به مدت ۶ ماه به مرخصی درمانی اعزام شده بود و حدود ۳ماه از مرخصی وی باقی مانده است.

تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل احضار و علت ارجاع دوباره پرونده آقای لسانی به پزشکی قانونی قبل از اتمام مهلت قانونی مرخصی، اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

لازم به یادآوریست؛ عباس لسانی روز ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ در بیمارستان ولیعصر شهر تبریز تحت عمل جراحی لیزری (اوزون‌تراپی) دیسک کمر قرار گرفت و پزشک جراح این فعال آزربایجانی پس از عمل لیزری ایشان توصیه کرده بود که طی چند دوره متناوب مورد معاینه قرار گیرد و ایشان نیز دوباره ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در همان مرکز درمانی تحت فیزیوتراپی و لیزرتراپی قرار گرفته بود.

اعزام آقای لسانی به مرخصی در پی ارائه جواب آزمایش «ام آر آی» (MRI) و مدارک پزشکی مبنی بر لزوم جراحی فوری دیسک کمر ایشان به زندان صورت گرفته بود. پیش از آن نیز پزشکی قانونی در نامه ای این فعال ملی مدنی را جهت معاینه به پزشک متخصص مورد اعتماد و تایید مدارک و آزمایشات معرفی کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا