آذربایجانایران

اخراج ۷۰ تن از کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در اورمیه

طی روزهای اخیر حدود ۷۰ تن از کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در اورمیه اخراج شده‌اند.

اخراج کارکنان آن فروشگاه‌ها در اورمیه بدون دلیل و اطلاع قبلی بوده و تا آخر تیرماه سال جاری نیز یکصد و ۵۰ تن دیگر نیز تعدیل نیرو خواهند شد.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سال ۱۳۹۵ طی فرآیندی غیرشفاف به بدهکاران بزرگ بانکی و ارزی واگذار و هدف سهامداران و مدیران فعلی فروشگاه رفاه، کاهش تعداد فروشگاه‌ها و اخراج پرسنل در سراسر کشور و در نهایت اعلام ورشکستگی فروشگاه رفاه با ۱۴۰۰ شعبه در سراسر کشور می‌باشد.

گفتنی است شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ۱۵هزار پرسنل در سراسر کشور دارد که اخراج این تعداد را از ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ کلید زده است. همچنین این شرکت ۱۲ هزار میلیارد تومان  به بیش از ۳ هزار تولید کننده داخلی بدهی دارد که آنها نیز دارای هزاران نفر پرسنل می‌باشند.

در نتیجه‌ی بدهی‌های این شرکت، برندهای معتبر تصمیم به عدم ارسال کالا به این شرکت گرفته‌اند که در نتیجه منجر به افت شدید فروش این شرکت شده و اکنون شاهد کاهش سریع شعب فروشگاه رفاه و اخراج گسترده پرسنل در کشور و نیز عقد قرارداد یک ماهه با مابقی پرسنل هستیم. با ادامه همین مسیر قطعا کشور با یکی از بزرگترین ورشکستگی‌ها و بحرانی کارگری مواجه خواهد شد.

با وجود اینکه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه دچار بحران بوده و علاوه بر عدم توانایی در پرداخت پول تولیدکنندگان، ناچار به اخراج پرسنل نیز شده، اما همزمان تبلیغات چند صد میلیاردی همراه با قرعه کشی در صدا و سیما به راه انداخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا