ایران

ادامه اعتراضات و سرکوب گسترده در شهرکرد، جو امنیتی در شماری از استان‌ها

اعتراضات در شهرکرد و شمار دیگری از شهرها دوشنبه‌شب نیز ادامه یافت و گزارش‌هایی از سرکوب و بازداشت‌های گسترده شهروندان و همچنین جو امنیتی در شهرهای مختلف از جمله تهران، زنجان، مشهد و شیراز منتشر شد.

بر اساس ویدیوهای رسیده ، مردم در شهرکرد و برخی دیگر از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری دوشنبه‌شب نیز به خیابان‌ها آمدند.

معترضان شعارهایی از قبیل «مرگ بر دیکتاتور» و «بختیاری می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» سر دادند.

بر اساس ویدیوهای منتشرشده، ماموران امنیتی و یگان‌های ویژه حضوری گسترده و پرشمار در شهرکرد و شهرهای استان داشتند و از جمله در اطراف مصلای شهرکرد به گشت‌زنی و رژه قدرت می‌پرداختند.

همچنین در برخی ویدیوهای منتشرشده از شامگاه دوشنبه در شهرکرد، صدای تیراندازی شنیده می‌شود و ماموران اجازه تصویربرداری نمی‌دهند.

همچنین ویدیوهایی، از بازداشت‌های خشونت‌آمیز در شهرکرد و سرکوب شدید در طاقانک، در اطراف شهرکرد، نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است .

مقام‌های جمهوری اسلامی هیچ گزارشی درباره تعداد بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر ارائه نکرده‌اند.

در همین حال، روز دوشنبه شماری از شهرها شاهد حضور یگان‌های ویژه بود و ماموران امنیتی سوار بر موتورسیکلت یا خودروهای انتظامی به گشت‌زنی در سطح شهر می‌پرداختند.

تهران، زنجان، مشهد،‌ نیشابور، سنندج و گچساران برخی از این شهرها بودند.

در تهران حضور نیروهای امنیتی به ویژه در اطراف میدان ولیعصر، میدان ونک و برخی مناطق غرب مانند شهرزیبا محسوس‌تر بود و از حضور نیروهای یگان ویژه در پارکینگ صدا و سیما نیز ویدیوهایی منتشر شد.

روز دوشنبه در تهران همچنین رانندگان اتوبوس‌های بی‌آرتی دست به اعتصاب و تجمع زدند و شعارهایی علیه برخی مقام‌ها سر دادند.

در همین حال، قطعی یا کندی اینترنت در نقاط مختلف ایران ادامه دارد و در برخی شهرهای استان چهارمحال و بختیاری اینترنت موبایل همچنان با اختلال شدید همراه است.

از سوی دیگر، روز دوشنبه شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدیویی خطاب به معترضان ضد حکومتی در ایران گفت: «بدانید که تنها نیستید، من و خیلی‌های دیگر در سراسر جهان صدای شما هستیم و خواهیم بود.»

او در این پیام افزود: «یک‌صدایی ما از همه چیز مهم‌تر است تا روزی که پیروز شویم و آینده بهتری با هم بسازیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا