ایران

ادامه حمایت‌های جهانی از خیزش انقلابی مردم، در آستانه تجمعات جهانی ایرانیان در روز یک‌شنبه

همزمان با هماهنگی‌های ایرانیان برای برگزاری تجمعات جهانی علیه جمهوری اسلامی در روز یک‌شنبه، حمایت‌های بین‌المللی از معترضان ایران نیز ادامه دارد و چهره‌های مشهور و شخصیت‌های سیاسی جهان بر حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران تاکید کردند.

گروهی از بازیگران و سینماگران مشهور هالیوود و جهان از جمله برایان کرانستون، کیت بلانشت، جیسون موموآ و جرنی اسمالت در ویدیویی مشترک از خیزش انقلابی مردم ایران حمایت کردند و خواستار پایان دادن به اعدام معترضان توسط جمهوری اسلامی شدند.

در همین حال، بازداشت نواب ابراهیمی، مدرس آشپزی به دلیل آموزش پختن کتلت در بعضی رسانه‌های جهان از جمله بریتانیا و ایتالیا بازتاب یافته است.

برخی چهره‌ها از جمله امیلی شریدر، خبرنگاری که خبرهای ایران را پوشش می‌دهند هم همزمان با سالمرگ قاسم سلیمانی دعوت به پخت کتلت و انتشار ویدیوی آن کرده‌اند.

همچنین در آستانه تجمعات جهانی ایرانیان در سومین سالگرد سرنگونی پرواز اوکراینی با موشک‌های سپاه که امسال با خیزش انقلابی مردم ایران همزمان شده، سروزیر استان آلبرتا در کانادا با صدور بیانیه‌ای از مردم این کشور خواست در راهپیمایی و تجمع روز یک‌شنبه در سومین سالگرد سرنگونی پرواز اوکراینی شرکت کنند.

ماریو فری، جیمی جامپ ایتالیایی، که در جام جهانی قطر با تیشرتی در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران به زمین مسابقه وارد شد، با انتشار یک ویدیو اعلام کرد که در تظاهرات ۸ ژانویه در شهر تورین ایتالیا در حمایت از مردم ایران شرکت خواهد کرد. او در این ویدیو گفت که باور دارد ۲۰۲۳، سال انقلاب ایران است.

از سوی دیگر، اقدام واتس‌اپ در رونمایی از پروکسی برای کاربران ایرانی نیز با استقابل مقام‌های آمریکا همراه شده است. رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با استقبال از اقدام واتس‌اپ در رونمایی از پروکسی برای کاربران ایرانی گفت: با وجود سانسور بی‌وقفه‌ای که به دستور مقامات ایران انجام می‌شود، شرکت‌های آمریکا برای کمک به حفظ ارتباط مردم ایران با جهان راه‌های زیرکانه‌ای پیدا می‌کنند.

باب منندز، سناتور دموکرات، در واکنش به اضافه شدن قابلیت استفاده از پروکسی در پیام‌رسان واتس‌اپ گفت: تلاش مهم واتس‌اپ برای ایمن کردن دسترسی کاربران به اینترنت در مواجهه با سانسور و خاموشی، نمایش قدرتمندی از همبستگی است که نشان می‌دهد ما در کنار معترضان ایران ایستاده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا