ایرانجهان

ادامه خیزش سراسری همزمان با فراخوان‌ها برای اعتراضات سراسری در پایان دی ماه

همزمان با فراخوان‌های گسترده برای اعتراضات سراسری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، خیزش سراسری مردم ایران در نقاط مختلف با وجود اقدام‌های سرکوبگرانه جمهوری اسلامی علیه معترضان ادامه داشت.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد در شامگاه چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه، مردم در محله‌های مختلف تهران از جمله در تهرانسر، پونک، سعادت‌آباد و شهرک باقری شعارهای ضدحکومتی سردادند.

در همین حال شعارنویسی و نصب پلاکاردهای اعتراضی نیز در نقاط مختلف کشور ادامه داشت.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی  نشان می‌دهد در روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه، معترضی در اتوبان امام علی، که چراغ‌هایش به دلیل کمبود برق خاموش شده است، در تهران در حال نوشتن شعار «مرگ بر کل نظام» بر روی یک بیلبورد است.

ویدیوهای منتشر شده دیگر نشان می‌دهد جوانان محله تهرانسر هم‌زمان با فراخوان‌های اعتراضی برای روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه در حال شعارنویسی در معابر عمومی در روز ۲۸ دی‌ماه هستند.

طبق یک ویدیوی ارسالی دیگر، گروهی از شهروندان تهرانی با شعارنویسی بر روی دیوار، مردم را به برگزاری تجمع‌های اعتراضی در روزهای پنجشنبه و جمعه دعوت کردند.

 

یک ویدیوی دیگر  منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نشان می‌دهد که شهروندان در مشهد یک پارچه‌نوشته‌ را برای فراخوان به اعتراض در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه همزمان با چهلم مجیدرضا رهنورد، بر روی پلی در مشهد آویزان کردند. بر روی این پارچه نوشته شده: «من آویخته به‌دار، تو انگار نه انگار.»

حمایت‌های ایرانیان خارج از کشور نیز از خیزش انقلابی مردم ادامه داشت.

این در حالی است که سازمان سنجش اعلام کرده که با موافقت شورای امنیت کشور، اینترنت موبایل در محل حوزه‌های کنکور، در ساعات برگزاری این آزمون، در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه قطع خواهد شد.

از سوی دیگر، بر اساس فراخوان منتشر شده، مراسم چهلم شادمان احمدی، جوان ۳۳ ساله که چند ساعت پس از بازداشت جان باخت، ساعت یک بعد از ظهر روز ۲۹ دی در آرامستان دهگلان برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا