آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

ادامه دیوارنویسی در اردبیل؛ «عباس لسانی زندانی سیاسی ممنوعه»

فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل با دیوار نویسی در سطح این شهر به ممنوعیت‌ها و محرومیت‌های اعمال شده بر علیه عباس لسانی اعتراض کردند.

فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل امروز چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه ۹۹، با دیوار نویسی در سطح این شهر به ممنوعیت‌ها و محرومیت‌های اعمال شده از سوی مقامات قضایی-امنیتی بر علیه عباس لسانی، زندانی سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان مرکزی اردبیل اعتراض کردند. 

در شعارهایی که در قالب دیوارنویسی‌ بر دیوارها نقش بسته آمده است: «آزادی برای عباس لسانی»، «زندانی سیاسی ممنوعه؛ عباس لسانی» و«Free Abbas lisani»

عباس لسانی فعال آذربایجانی و زندانی سیاسی ممنوعه ای است که از لحظه بازداشت تاکنون از کلیه‌ی حقوق یک زندانی اعم از اعطای مرخصی و مرخصی درمانی در شرایط حاد کرونایی محروم شده است. کلیه ی محرومیت های غیر قانونی ایجاد شده  برای عباس لسانی به سفارش «اداره کل اطلاعات استان اردبیل» انجام میشود و در بیشتر مواقع این محرومیت ها تبدیل به ممنوعیت شده و وی از حق قانونی تماس تلفنی، ملاقات حضوری و کابین با اعضای خانواده اش نیز ممنوع میباشد.

خانواده این فعال نیز بارها از سوی نهاد های امنیتی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. ایجاد مزاحمت در کسب و کار فرزندان از جمله آزارهایی است که در حق خانواده این زندانی سیاسی انجام شده است.

چند روز پیش جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران در گزارش جدید خود از وضعیت حقوق بشر در ایران که برای ارائه به جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل آماده کرده بود، از وضعیت عباس لسانی ابراز نگرانی کرده است.

در گزارش منتشر شده آمده است:”حبس افراد از اقلیت های قومی«ملی» و مذهبی صرفا به خاطر ابراز عقیده یک نگرانی مداوم است. در ژوئیه سال ۲۰۲۰، دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی از مجازات ۱۵ سال زندان علیه عباس لسانی را به اتهامات امنیت ملی رد کرد.

عباس لسانی از معدود فعالین مدنی در ایران است که به جهت فعالیتهای مسالمت آمیزش همواره مورد هجمه‌ی همه جانبه از سوی نهادهای امنیتی ایران قرار گرفته است. بازداشت، شکنجه، زندان، تبعید با اتهامات واهی و مزاحمتهای همیشگی در کسب و کار اعضای خانواده از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده‌ای است که علیه آقای لسانی و خانواده‌اش اعمال می شود.

سازمان عفو بین الملل احکام زندان و برخوردها با عباس لسانی در ایران را سلیقه‌ای و سیاسی اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا