آذربایجانایران

ادامه فراخوان‌ها برای خیزش ۱۶ آذر همزمان با تداوم اعتراضات و تشدید سرکوب معترضان

فراخوان‌های گسترده برای شرکت در خیزش ۱۶ آذر و تداوم اعتراضات مردمی همچنان ادامه دارد و با تداوم موج بازداشت‌ها، کنشگران خواستار آزادی معترضان زندانی شده‌اند.

در بیانیه‌ای با عنوان «۱۶ آذر را به روز وحشت حکومت تبدیل کنیم» برای برگزاری تجمع سراسری از سمت دانشگاه شریف به سمت شرق و از سمت دانشگاه پلی‌تکتیک به سمت غرب در روز چهارشنبه فراخوان داد.

جوانان در فراخوانی از مردم خواست روز پنجشنبه ۲۴ آ‌ذرماه ساعت ۱۷ در خیابان‌ خرمدشت کرج تجمع کرده و یاد مهدی حضرتی، جوان ۱۸ ساله کشته شده در چهلم حدیث نجفی را گرامی بدارند.

در همین حال، خیزش انقلابی مردم در تهران و شهرهای مختلف کشور نیز ادامه داشت. ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد گروهی از معترضان در تهرانپارس راهپیمایی سکوت برگزار کردند.

در ستارخان و اکباتان نیز معترضان همچون شب‌های گذشته به خیابان‌ها آمدند و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.

در گوهردشت کرج نیز گروهی از معترضان با سر دادن شعارهای ضد حکومتی از جمله «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» تجمع کردند.

ویدیو رسیده نشان می‌دهد دانش‌آموزان در کرج در روز ۱۵ آذر با شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» در حال راهپیمایی هستند.

ویدیوهای رسیده همچنین نشان می‌دهند که روز سه‌شنبه ۱۵ آذرماه گروهی از معترضان در سنندج با روشن کردن آتش در خیابان شعارهایی چون «فقر فساد گرونی، می‌ریم تا سرنگونی» سر دادند.

در همین حال، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با اشاره به بازداشت پریا فرامرزی، دانش‌آموز ۱۶ سالە و انتقال او به زندان شیراز، اعلام کرد خواهان آزادی هرچه زودتر و بدون قید شرط او و تمام دانش‌آموزان و معلمان زندانی است.

بیش از ۴۰ استاد دانشگاه تهران نیز در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط حمید پورآذری و دیگر اساتید، دانشجویان و هنرمندان زندانی شدند.

از سوی دیگر، کانال تلگرامی «‌دانشجویان متحد» از ربایش سه دانشجوی دانشگاه خواجه‌نصیر حوالی ایستگاه متروی میرداماد به وسیله‌ یک خودروی پژو پارس خبر داد.

در ادامه سرکوب جنبش دانشجویی، گروه هکری «‌براندازان» از هک صدها وب‌سایت دانشگاه‌های مختلف ایران و سایت‌های زیرمجموعه آنها خبر داد و وعده داد به زودی ۸ گیگابایت اطلاعات دانلود شده به جز اسناد شخصی دانشجویان را منتشر می‌کند.

همچنین بر اساس اطلاعات رسیده ماموران امنیتی روز شنبه زانیار عزیزی کارگردان و بازیگر کرد اهل سنندج را در خانه بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل کردند.

در همین حال، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در توییتی با اشاره به خبرهای رسانه‌ای درباره تعرض جنسی به زندانیان زن نوشت: «روایت برخی از زندانیان مؤید این امر است.»

او افزود در صورت اثبات، قوه قضاییه باید مرتکبین این تعرض‌ها را «محاکمه و به اشد مجازات برساند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا