ایران

ادعای سخنگوی سپاه: قبلاً هم از اسرائیل انتقام گرفتیم، فقط اجازه رسانه‌ای شدن ندادند

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، در واکنشی جدید به کشته‌ شدن رضی موسوی، فرمانده ارشد این نیرو، در حمله منتسب به اسرائیل در سوریه مدعی شد که جمهوری اسلامی پیش از این در پی مرگ افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای خود، از اسرائیل «انتقام گرفته» است.

شریف روز چهارشنبه، ششم دی، در یک نشست خبری در تهران در ادامه ادعا کرد که «به دلیل فضای بسته‌ رسانه‌ای، اسرائیلی‌ها اجازه انتشار این اخبار را نمی‌دهند».

او گفت: «اگر شما امروز یک افسر ارشد اسرائیلی را ترور کنید- کما این‌ که در انتقام‌های قبلی این اتفاق افتاده است- آن‌ها اجازه رسانه‌ای شدن آن را نمی‌دهند.»

سخنگوی سپاه با این حال نه به جزئیات آن‌ چه «انتقام‌های پیشین» جمهوری اسلامی از اسرائیل نامید، اشاره کرد و نه توضیح داد که چرا رسانه‌های حکومتی ایران این اخبار را منتشر نکرده‌اند.

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل

ایروانی: ایران حق پاسخ قاطع به اسرائیل بابت کشته شدن رضی موسوی را محفوظ می‌دارد

رمضان شریف در نشست خبری روز چهارشنبه افزود با کشته‌ شدن رضی موسوی، در «مأموریت‌های ایران در مقابله با رژیم صهیونیستی (اسرائیل) هیچ خللی پیش نخواهد آمد و این راه با عزم جدی‌تری دنبال می‌شود».

او گفت «مأموریت» مقابله با اسرائیل «توسط ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی امنیت ملی» ایران راهبری می‌شود.

به گفته سخنگوی سپاه، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کشته شدن رضی موسوی «ترکیبی از اقدام مستقیم و جبهه مقاومت» خواهد بود.

آن‌ چه ایران «محور مقاومت» می‌نامد، شامل گروه‌های افراطی حماس، جهاد اسلامی فلسطین، سازمان حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های نیابتی وابسته به تهران است که بخشی از آن‌ها مانند حماس از سوی آمریکا و اروپا تروریستی شناخته شده‌اند.

اسرائیل مسئولیت کشتن رضی موسوی را برعهده نگرفته است.

پیش از سخنگوی سپاه، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیز در واکنش به کشته‌ شدن رضی موسوی، در پیامی، کشتن او را به حمله گروه افراطی حماس مرتبط دانسته بود.

او همچون سایر مقامات جمهوری اسلامی از این حمله با عنوان «طوفان‌الاقصی» نام برد و البته آن را «خطایی راهبردی» توصیف کرد.

باقری نیز اسرائیل را تهدید کرده که «ثمره خون این شهیدان، اضمحلال اسرائیل، این غده چرکین در جهان اسلام را تسریع کرده و بی‌تردید جنایات آن‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند.»

به گفته سفیر ایران در سوریه، رضی موسوی عصر دوشنبه هفته جاری پس از خروج از سفارت و بازگشت به خانه‌اش در محله زینبیه در دمشق، در پی اصابت سه فروند موشک به خانه‌اش کشته شده و «جسدش به حیاط پرتاب شد».

تا پیش از این نام رضی موسوی برای رسانه‌های جهانی شناخته شده نبود. بعد از مرگ او، مقامات ارشد ایرانی جزئیاتی در مورد اهمیت مقام و فعالیت‌های وی در سه دهه گذشته در راستای «تقویت» گروه‌های نیابتی تهران را منتشر کردند.

شماری از مقامات کشوری و لشگری سوریه روز سه‌شنبه با حضور در سفارت ایران در دمشق مرگ رضی موسوی را تسلیت گفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا