خاورمیانه

اذعان به دریافت گزارش اطلاعاتی پیش از حمله حماس؛ بلینکن امروز به اسرائیل می‌رود

ارتش اسرائیل اذعان کرد ساعاتی پیش از حمله مرگ‌بار حماس در روز ۱۵ مهر، اطلاعاتی درباره عملیات نظامی این گروه دریافت کرده اما انتظار تهاجمی به این گستردگی از سوی حماس را نداشته است. همچنین گزارش‌ها از سفر قریب‌الوقوع آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل حکایت دارند.

 

منابع فلسطینی گزارش دادند قرار است محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هم روز جمعه ۲۱ مهر با بلینکن دیدار و گفت‌وگو کند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد برای تهاجم زمینی به نوار غزه آماده می‌شود اما هنوز تصمیمی برای انجام آن گرفته نشده است.

همچنین گزارش‌ها از استقرار نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در مرز این کشور با لبنان حکایت دارند.

درباره آخرین آمارها از تلفات درگیری‌ها، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت حداقل ۲۲۰ سرباز در میان هزار و ۲۰۰ اسرائیلی کشته شده در جریان حملات حماس دیده می‌شوند.

تایمز اسرائیل نیز نوشت تاکنون هزار و ۳۰۰ اسرائیلی در حملات حماس کشته شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه هم از افزایش شمار کشته‌شدگان فلسطینی در حملات اسرائیل به نوار غزه خبر داد و گفت تاکنون در این حملات هزار و ۲۰۰ فلسطینی کشته و پنج هزار و ۶۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

شبکه الجزیره گزارش داد در حمله شب گذشته اسرائیل به غزه تنها در یک بازه زمانی دو ساعته، ۳۳ فلسطینی کشته شدند.

فاکس‌نیوز اما اعلام کرد بر اساس نتایج یک نظرسنجی، ۶۸ درصد رای‌دهنگان آمریکایی از اسرائیل و ۱۸ درصد آن‌ها از فلسطین حمایت می‌کنند.

در تحولات پیرامونی این جنگ، محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و ابراهیم رئیسی، رییس دولت جمهوری اسلامی با یکدیگر به صورت تلفنی در مورد جنگ حماس و اسرائیل گفت‌وگو کردند. گزارش شده که این گفت‌وگو ۴۵ دقیقه به طول انجامیده است.

بر اساس خبرهای منتشر شده، بن سلمان در این تماس بار دیگر موضع «قاطع» ریاض در حمایت از فلسطین را تکرار کرده است. رئیسی نیز خواستار پایان دادن به «جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان» شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا