جهان

ارامنه یونان و خود یونانیان به عنوان مزدور به نبرد قاراباغ ارسال می‌شوند؛ آذربایجان به یونان هشدار داد

ملی‌گرایان یونانی و ملی‌گرایان ارمنی در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی خبر از اعزام ده‌ها تن از ارامنه و یونانی به جنگ قاراباغ می‌دهند.

یک روز قبل، در اول اکتبر (۱۰ مهر)، کانال تلگرامی ارمنی «ره: آرتساخ» گزارش داد که ده ها نفر از مزدوران برای شرکت در عملیات نظامی علیه آذربایجان از یونان به ارمنستان رفته اند.

کانال تلگرامی ارمنی همچنین گفت: “داوطلبان یونانی در قره باغ: گروه اول شامل ۵۰ اتنیک ارمنی و ۳۰ اتنیک یونانی از کشور یونان خواهد بود.”

گروه خبری ای‌ان‌تی گزارش می دهد که کانال تلگرامی ملی گرایان ارمنی به پل آنتونوپولوس، وبلاگ نویس و فعال یونانی و نویسنده روزنامه یونانی «سیتی تایمز» استناد کرده‌اند که دیروز چندین پیام در توییتر در مورد اعزام مزدوران یونانی برای شرکت در جنگ قاراباغ بر علیه آذربایجان به اشتراک گذاشت.

حکمت حاجی‌یف، دستیار رییس‌جمهور آذربایجان در این خصوص اعلام کرد: «در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر آمدن افراد ارمنی تبار از کشورهای خارجی به ویژه از یونان برای جنگ در سرزمین های اشغالی آذربایجان منتشر شده است. ما از این کشورها می خواهیم از چنین تحرکاتی علیه آذربایجان خودداری کنند. شهروندان این کشورها هنگامی که در عملیات نظامی شرکت می کنند به اهداف نظامی مشروع تبدیل می شوند. ما از این کشورها می خواهیم اقدامات لازم را برای جلوگیری از مشارکت شهروندان خود در این تحرکات انجام دهند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا