خاورمیانه

ارتش اسرائیل عاملان حمله شهر العاد را دستگیر کرد، دو حمله جدید در اورشلیم و شهرک تکوا

همزمان با دستگیری دو مهاجمی که پنج‌شنبه گذشته در حمله به عابران شهر العاد سه غیرنظامی را با ضربات تبر کشته بودند، پلیس اسرائیل اعلام کرد که یک فلسطینی مسلح به چاقو یکشنبه شب در کرانه باختری پس از نفوذ به شهرک تکوا و حمله به یک نظامی اسرائیلی به ضرب گلوله کشته شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که یکشنبه شب یک فلسطینی پس از نفوذ به شهرک تکوا در ورودی خانه یک افسر امنیتی اسرائیل هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین هویت فلسطینی کشته شده را معتصم محمد طالب عطاالله ۱۷ ساله و اهل روستای کوچکی در مجاورت شهرک تکوا معرفی کرد.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، حماس این فرد را یکی از اعضای خود معرفی کرده است اما عنوان کرده که به طور مستقیم به او دستور حمله نداده بود.

همزمان ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی پس از وقوع حمله با چاقو در شهرک تکوا به سرعت به این محل اعزام شدند و در حال جستجوی همدستان دیگر این فرد در منطقه هستند.

مقام‌های اسرائیلی گفتند که تلاش چهار نفر دیگر برای نفوذ به شهرک تکوا را خنثی کرده‌اند. این شهر در کرانه باختری قرار دارد.

پس از درگیری در ورودی منزل این افسر امنیتی، آژیرهای خطر در شهرک تکوا به صدا درآمد و به ساکنان این شهرک گفته شد که در خانه بمانند.

مقام‌های اسرائیلی گفتند که حمله در شهرک تکوا پس از آن رخ داد که یک نیروی پلیس در نزدیکی بخش تاریخی اورشلیم، دروازه دمشق، مورد حمله یک فرد مسلح به چاقو قرار گرفت و زخمی شد.

به نوشته جروزالم پست این نیروی پلیس پس از اصابت ضربات چاقو به بیمارستان منتقل شده است و فرد مهاجم با شلیک نیروهای امنیتی از پا درآمد.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل از بازداشت دو فلسطینی خبر داد که پنج‌شنبه شب گذشته با حمله به عابران در شهر العاد، سه شهروند اسرائیلی با تبر به قتل رساندند و چند نفر را نیز مجروح کردند.

به گفته مقام‌های امنیتی اسرائیل، این دو فرد مهاجم به عابران شهر العاد از ساکنان روستایی در نزدیکی شهر جنین، در کرانه باختری بودند، و روز یکشنبه در جنگلی در نزدیکی العاد دستگیر شدند.

در پی موجی از حملات مرگبار در چند هفته گذشته بیش از ۲۰ اسرائیلی کشته شده‌اند و تنش‌ها میان فلطسینی‌ها با پلیس اسرائیل در بیت‌المقدس شرقی نیز در چند هفته گذشته بالا گرفته است.

ارتش اسرائیل از هفته گذشته نیروهای خود را در کرانه باختری تقویت کرده است تا موج خشونت‌بار چند هفته اخیر، بدون حملات بیشتر پایان یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا