خاورمیانه

ارتش لیبی: 4 سرباز ترکیه‌ای و یک فرمانده سوری در طرابلس کشته شدند

الغزوی افزود: ارتش اجساد کشته شدگان را در اختیار دارد و هیچ‌گونه مانعی برای تحویل آنها به خانواده‌هایشان از طریق هلال احمر لیبی نمی‌بیند.

مبروک الغزوی فرمانده گروه عملیات منطقه غرب وابسته به ارتش ملی لیبی شامگاه یکشنبه 22 مارس 2020 از کشته شدن 4 سرباز ترکیه‌ای و یک فرمانده سوری طی درگیری‌های میان نیروهای ارتش و شبه‌نظامیان مسلح وابسته به نیروهای الوفاق در محورهای جنوبی طرابلس پایتخت، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها الغزوی شامگاه یکشنبه در یک ویدیوی تصویری توضیح داد که سربازان ترکیه‌ای در پی محاصره طولانی مدت آنها طی روز سه‌شنبه گذشته از سوی یگان‌های نظامی وابسته به ارتش در محور عین زاره کشته شده‌اند.

فرمانده سوری اما در اثر مجروحیت شدید و پس از به اسارت درآمدن او و ناکام ماندن تلاش‌های اورژانس برای نجات جانش فوت شده است.

الغزوی افزود که ارتش اجساد این کشته شدگان را در اختیار دارد و هیچ‌گونه مانعی برای تحویل آنها به خانواده‌هایشان از طریق هلال احمر لیبی نمی‌بیند.

الغزوی گفت: که« تروریست سوری پیش از وفات اعتراف کرد که 10تن از سربازان ترکیه‌ای و 8 سوری پس از هدف قرار گرفتن نفربر زرهی که آنها را جابجا می‌کرد، پا به فرار گذاشتند».
الغزوی به نقل از فرمانده سوری متوفی گفت که این نیروهای ترکیه‌ای و سوری فراری از پایگاه معیتیقه نظامی

درخواست کمک کرده بودند اما بدلیل محاصره آنها کمک‌ها به یاری‌شان نیامد.

صفحه‌‌های وابسته به ارتش ملی لیبی در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی تصویری را منتشر کردند که اجساد سربازان ترکیه‌ای را قبل از انتقالشان در داخل یک نفربر زرهی نشان می‌دهد.

پس از آنکه الوفاق از تحویل گرفتن اجساد سربازان ترکیه‌ای و فرمانده سوری به بهانه غیر لیبی بودنشان امتناع کرد.

سرلشکر احمد المسماری سخنگوی رسمی فرماندهی کل ارتش لیبی در بیانیه‌ای بر صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک از مقامات ترکیه خواست تا برای تحویل گرفتن لاشه نفربرزرهی منهدم شده و اجساد سربازان ترکیه‌ای با فرماندهی کل ارتش ملی لیبی تماس برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا