خاورمیانه

اردوغان: امکان دیدار سه‌جانبه با سران روسیه و سوریه مطرح است

رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به آغاز روند سه‌جانبه با روسیه و سوریه اعلام کرد وزرای خارجه سه کشور دیدار خواهند کرد و بسته به تحولات، سران نیز گرد هم خواهند آمد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست روسای دفاتر حزب عدالت و توسعه در آنکارا درباره تحولات سوریه اظهار داشت: با نشست وزیران دفاع و اطلاعات ما به همراه روسیه و سوریه در مسکو روندی را آغاز کرده‌ایم. پس از آن نیز انشالله وزرای خارجه سه کشور دیدار خواهند کرد و بسته به تحولات، سران نیز گرد هم خواهیم آمد.

 

وی در ادامه همچنین تاکید کرد: دغدغه ما تامین صلح و آرامش در منطقه و برقراری صلح در آن است.

 

اردوغان درباره تماس تلفنی امروز خود با ویلادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تاکید کرد: در مورد جنگ روسیه و اوکراین به تفصیل صحبت کردیم. همچنین رایزنی در مورد اقدامات لازم در منطقه و روابط دوجانبه صورت گرفت.

 

رئیس جمهور ترکیه از برقراری یک گفت‌وگوی تلفنی با ولودمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود ظرف مدت امروز خبر داده و افزود: پیرامون تماس با پوتین و نحوه تلطیف روابط روسیه-اوکراین تماسی خواهم داشت.

 

وی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت این دوره انتخابات ریاست جمهوری، خطاب به تشکیلات حزب عدالت و توسعه ترکیه خاطرنشان کرد: شما نیز متوجه اهمیت انتخابات 2023 که با توجه شرایط آب‌و‌هوایی ممکن است تاریخ برگزاری آن را کمی جلو بکشیم، هستید.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا