جهانخاورمیانه

اردوغان: اگر شروط ترکیه تحقق نیابد روند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را متوقف می‌کنیم

ر‌ئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر تاکید کرد اگر اقدامات لازم برای تحقق شروط آنکارا انجام نشود، روند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را متوقف خواهیم کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی اظهاراتی پس از نشست کابینه دولت در مجتمع بش‌تپه آنکارا در رابطه با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو اظهار داشت: یک بار دیگر یادآوری می‌کنم که اگر اقدامات لازم برای تحقق شرایط ما صورت نگیرد، روند را متوقف خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه مواضع آنکارا در مورد اجرای سیاست گسترش ناتو در چارچوب حساسیت‌های ترکیه کاملا روشن و مشخص است، تاکید کرد: شاهد آن هستیم که سوئد رویکرد خوبی اتخاذ نمی‌کند. موضع ترکیه کاملا روشن است، بقیه مسائل مربوط به آنهاست.

اردوغان تصریح کرد: ما به وعده‌های خود عمل کردیم که با ترتیبات صورت گرفته در آغاز سال و در ماه جولای مردم‌مان زیر بار تورم له نشوند. در پایان سال وضعیت افراد با درآمد ثابت بازبینی خواهد شد. با تحقق اهداف ترکیه در سال 2023 همه شاهد عصر جدید و روشنی پیش رویمان خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: خطوط هوایی ترکیه در حال رکوردزنی هستند، در فرودگاه استانبول در تعطیلات به طور متوسط 1400 پرواز صورت گرفته و روزانه به 230 هزار مسافر خدمات رسانی شده است.

اردوغان در پایان از پرداخت پایه حقوق به دانشجویان سال آخر رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های دولتی کشور خبر داد.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا