خاورمیانه

اردوغان: صادرات صنایع دفاعی ترکیه در سال گذشته به 4 میلیارد و 400 ‌میلیون دلار رسید

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد ارزش کل صادرات صنایع دفاعی کشور 20 سال پیش تنها 248 میلیون دلار بود اما این مبلغ در سال گذشته به 4 میلیارد و 400 ‌میلیون دلار رسیده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در “مراسم تحویل هویتزرهای فیرتینا نسل جدید” در کارخانه BMC در پردیس عریفیه وزارت دفاع کشور اظهار داشت که در دوره آتی تعداد هویتزرهای فیرتینا را در مجموع به 140 خواهند رساند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه صنایع دفاعی گفت: تلاش‌های کشور در بخش صنایع دفاعی در گذشته با نقشه‌های مختلف متوقف شد اما امروز به هیچ وجه اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد.

اردوغان تصریح کرد: بودجه سالانه ترکیه برای تحقیق و توسعه صنایع دفاعی کشور از 49 میلیون دلار به 1.5 میلیارد دلار افزایش یافته است.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به افزایش صادرات محصولات صنایع دفاعی کشور گفت: ارزش کل صادرات صنایع دفاعی کشور 20 سال پیش تنها 248 میلیون دلار بود اما این مبلغ در سال گذشته به 4 میلیارد و 400 ‌میلیون دلار رسیده است.

اردوغان خاطرنشان کرد: در حالی که در سال 2002 تنها 56 شرکت در بخش صنایع دفاعی فعالیت می‌کردند، امروز این تعداد از 2 هزار شرکت فراتر رفته است.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا