جهانسلامتی و زندگی

از اواسط اردیبهشت شرایط قرنطینه در اتریش کاهش خواهد بافت

اتریش اعلام کرد که  از اول ماه مه ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت)  اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا و شرایط قرنطینه را کاهش می دهد و همه مکان های کاری شروع به فعالیت می کنند

زِباستیان کورْتْس صدراعظم اتریش ۱۹ فروردین در یک جلسه مطبوعاتی با بیان این مطلب افزود: از تاریخ قید شده همه مکان های کاری، سلمانی و آرایشگاه ها و مراکز خرید باز خواهند شد.

آقای کورْتْس البته تاکید کرد که با رعایت پیشگیری های لازم و مقررات بهداشتی این اقدامات صورت خواهد گرفت.

در این جلسه که دیگر اعضای کابینه هم حضور داشت هر کدام از وزرا و خود کورْتْس از داخل یک محفظه شیشه ای صحبت می کردند و سوالات خبرنگاران را پاسخ می دادند.

صدراعظم استرالیا گفت که در استرالیا از اول مه زندگی به حالت عادی در خواهد آمد.

لازم به ذکر است که دولت اتریش در امر مقابله با شیوع بیماری کرونا تصمیم دارد پس از عید پاک از اطلاعات تلفن‌های همراه درباره محل اقامت صاحب تلفن بهره گیرد.

این خبر از سوی زباستیان کورتس، صدراعظم اتریش در کنفرانس خبری اعلام شد. او خطاب به خبرنگاران و مردم اتریش گفت: «ما همه یک هدف داریم و آن این است که هر چه سریع‌تر آزادی خود را به دست آوریم.»

سباستیان کورتس گفته است که برای تحقق چنین هدفی اقدامات متفاوتی همچون امکان رصد محل اقامت افراد از طریق دسترسی به اطلاعات تلفن‌های همراه آنان الزامی است.

صدراعظم اتریش گفته است که به آن دسته از شهروندانی که صاحب تلفن‌های همراه نیستند، دولت یک جاکلیدی مخصوص خواهد داد که به واسطه آن دولت از محل اقامت چنین افرادی نیز مطلع شود.

افزون بر این، دولت اتریش به استثنای دسترسی به اطلاعات تلفن‌های همراه، بر آن است تا تست بیماری کرونا را شتاب بخشد. دولت اتریش پیش‌بینی کرده است که از طریق تست سریع افراد امکان قرنطینه کردن سریع‌تر بیماران فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا