آذربایجانایران

از زنجان تا اورمیه؛ تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات

جمعی از بازنشستگان مخابرات زنجان و اورمیه در اعتراض به عدم رسیدگی و پاسخگویی مسئولین نسبت به مطالبات قانونی خود تجمع برگزار کردند

روز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه جمعی از بازنشستگان مخابرات استانهای زنجان وآذربایجان غربی در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین نسبت به مطالبات قانونی خود و تحقق نیافتن وعده های دولت در رابطه با بازنشستگان در مقابل ساختمان مخابرات شهرهای زنجان و اورمیه تجمع نمودند.

تجمع کنندگان در اورمیه با در دست داشتن پلاکاردی خطاب به حاکمیت وضع فعلی بازنشستگان را به عنوانی الگویی در مقابل چشم کارکنان فعلی دانستند و رسیدگی به مطالبات و خواستهای بازنشستگان را عاملی برای دلگرمی کارکنان عنوان کردند.

پیشتر در روز دوشنبه ۹ مرداد بازنشستگان مخابرات در اردبیل در تجمعی خواهان اجرای بدون تنازل بند ۶ و ۹ مصوبه اسفند ماه سال ۱۳۸۵ هیئت وزیران و آیین نامه ۸۹/۲۴مرداد ماه سال۱۳۸۹ شده بودند. که طبق مصوبات و آیین نامه ذکر شده دولت موظف به نظارت بر اجرای کامل تعهدات سازمان مخابرات در قبال کارکنان خود می باشد.

در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ جمعی از بازنشستگان اداره مخابرات شهر تبریز با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی خواستار “متناسب سازی حقوق بازنشستگان این اداره هم ردیف با ۹۰ درصد دستگاه های اجرایی،اجرای ماده ۸۵ مدیریت خدمات کشوری برای بیمه تکمیلی بازنشستگان، تادیه مزایای نقدی و غیر نقدی مناسبتی و پرداخت کلیه معوقات و افزایش حقوق متناسب با میزان تورم ” شده بودند.

گفتنی است کارکنان شرکت مخابرات؛ کارمند دولت بوده‌اند و بعد از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی؛ طبق مصوبه اسفند ۸۵ و آیین نامه سال ۸۹، کارکنان این شرکت بایستی مشمول اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی می‌شدند که مطابق با این اصل کارکنان بایستی زیرمجموعه وزارت کار قرار گیرند؛ اما این قانون برای کارکنان اجرا نمی‌شود و کارکنان این شرکت معتقدند که هیچ نوع نظارتی از سوی دولت و هیئت وزیران بر اجرای آیین نامه و مصوبات در رابطه با حقوق و مزایا، بیمه،رفاه و بازنشستگی آنان اعمال نمی‌گردد و کارکنان این شرکت به حال خود رها شده اند.

طی هفته‌ها و ماههای اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات گسترده ی بازنشستگان و مالباختگان در شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی از جمله تبریز ،اورمیه، اردبیل،زنجان،قزوین،همدان و…بوده ایم که خواستار احقاق حقوق خود و رسیدگی به مطالباتشان از سوی دولت و ارگانهای مربوطه بوده اند.

بازنشستگان بارها در تجمعات خود اظهار داشته اند که تا احقاق کامل حقوق خود و رسیدگی دولت به مطالباتشان به تجمعات خود ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا