جهانخاورمیانه

استقرار و نصب سامانه دفاع موشکی آمریکا در پایگاه عین الاسد

آمریکا با هدف حمایت از نیرو های ائتلاف به رهبری آمریکا که برای مبارزه با داعش در عراق مستقر هستند، سامانه های دفاع موشکی را در این کشور عملیاتی کرد.

پس از حملات تلافی جویانه سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا در عراق که بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی توسط پهپادهای آمریکایی در عراق صورت گرفته بود، آمریکا برای مقابله با حملات موشکی به مواضع خود در عراق اقدام به استقرار سامانه دفاع ضدهوایی پاتریوت در این کشور کرده بود.

به گزارش شبکه خبر، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما با هدف حمایت از نیرو های ائتلاف مبارزه با داعش که در عراق مستقر هستند، سامانه های دفاع موشکی را در این کشور عملیاتی کردیم.»

حملات موشکی به مواضع آمریکا در عراق تشدید شده است؛ حملاتی که با حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی بین‌المللی اربیل و عین‌الاسد در عراق به اوج خود رسید.

مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده، ۱۰ بهمن با اشاره به حملات اخیر موشکی ایران گفته بود که واشینگتن تصمیم دارد برای دفاع از سربازان آمریکایی مجوز استقرار پدافند موشکی پاتریوت را از دولت عراق بگیرد.

مقام‌های آمریکایی که ترجیح داده‌اند ناشناس بمانند به آسوشیتدپرس گفته‌اند به دلیل وجود تهدیدات ایران، بخش قابل توجهی از نظامیان آمریکایی در عراق باقی خواهند ماند. وجود این تهدیدات اجازه کاهش نیرو های ما را نمی دهد.

پس از حملات موشکی ماه ژانویه ایران به دو پایگاه یاد شده، حملات موشکی به مواضع آمریکا در عراق ادامه یافته است. از آن زمان تا کنون سربازان آمریکایی و همچنین سفارت آمریکا در بغداد چندین بار هدف حملات راکتی قرار گرفته‌اند.

دولت آمریکا ایران و نیروهای متحد این کشور در عراق را مسئول این حملات می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا