ایرانخاورمیانهسیاستمحیط زیست

اسرائیل ایران را در ارتباط با نشت نفت در سواحل خود به تروریسم زیست‌محیطی متهم کرد

اسرائیل روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ایران را در ارتباط با نشت اخیر نفت در سواحل این کشور که باعث خسارات عمده زیست محیطی شده متهم کرد.

اسرائیل روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ایران را در ارتباط با نشت اخیر نفت در سواحل این کشور که باعث خسارات عمده زیست محیطی شده متهم کرد و این حادثه را تروریسم زیست محیطی خواند.

گیلا گاملیِل، وزیر حفاظت از محیط زیست اسراییل گفت، این نشت ناشی از یک تانکر نفتی بود که ماه گذشته محموله های قاچاق را از ایران به سوریه حمل می کرد.

گاملیِل به خبرنگاران گفت، این کشتی در شب ۱۳ بهمن پس از عبور از تنگه سوئز با نزدیک شدن به سواحل اسرائیل رادار خود را «خاموش» کرد و در پی ریختن نفت، با رسیدن به نزدیکی سواحل سوریه رادار خود را دوباره روشن کرد.

گاملیِل گفت، ایران با آسیب رساندن به محیط زیست در حال ارتکاب تروریسم است و وقتی ایران به محیط زیست آسیب می رساند، این آسیبی نیست که تنها متوجه دولت اسرائیل می‌شود.

ایران هیچ اظهار نظری در این باره نکرده است.

نشت نفت، علاوه بر اینکه سواحل اسرائیل را آلوده کرده، این ألودگی همچنین تا سواحل جنوب لبنان و نوار غزه گسترش پیدا کرده است.

گروه های زیست محیطی آن را یک فاجعه اکولوژیکی می دانند که پاکسازی آن ممکن است سالها به طول انجامد.

این دومین اتهام طی یک هفته اخیر است که در آن اسرائیل ایران را به بزهکاری دریایی متهم می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهران را مسئول انفجار در کشتی متعلق به اسرائیل در خلیج عمان در هفته گذشته دانست، اتهامی که تهران آن را رد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا