ایرانجهان

اسرائیل زاغه‌های مهمات حزب‌‌الله در لبنان را هدف قرار داد

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد در واکنش به رخنه یک پهپاد گروه حزب‌الله لبنان به مناطق شمالی اسرائیل، جنگنده‌های این کشور زاغه‌های مهمات حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

دانیل هاگاری روز دوشنبه ۳۰ بهمن در یک نشست خبری تلویزیونی گفت: «ما یک پهپاد حزب‌الله را در اطراف شهر طبریه شناسایی کردیم که از قرار معلوم درهمین منطقه ساقط شده است. در واکنش به این اقدام، ما به زاغه‌های مهمات در منطقه صیدا [در لبنان] حمله کردیم

خبرگزاری رویترز از قول ساکنان منطقه گزارش داد که دست‌کم دو حمله هوایی به نقاطی در اطراف شهرک الغازیه انجام شده است که در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری از مرز با اسرائیل و در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارد.

رسانه‌های لبنان گزارش دادند که این حملات توسط جنگنده‌های اسرائیلی انجام شده و در یکی از حمله‌ها یک خودرو هدف قرار گرفته است.

رویترز نوشت ارتش اسرائیل در پاسخ به سئوال این خبرگزاری در مورد هدف گرفتن خودرو گفته است «موضوع را بررسی خواهد کرد

از زمان شروع جنگ در غزه درگیری‌های نظامی بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان در جوار مرزهای دو کشور تقریبا بدون وقفه ادامه داشته است.

جنگنده‌های اسرائیل در موارد متعددی به مواضع این گروه حمله کرده‌اند ولی حمله هوایی به نقاط دورتر از نوار مرزی به ندرت اتفاق افتاده است.

براساس آمارهایی که حزب‌الله منتشر کرده است و همچنین گزارش‌های خبرگزاری رویترز، در جریان حملات اسرائیل تاکنون بیش از ۱۷۰ شبه‌نظامی این گروه که مورد حمایت ایران است و حدود ۳۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

وزیر خارجه اسرائیل نيز هشدار داده است که اگر اقدامات دیپلماتیک برای دور کردن شبه‌نظامیان حزب‌الله از نوار مرزی به نتیجه نرسد، لبنان «بهای سنگینی» خواهد پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا